NIS TREE -  uživatelská příručka

Ambulantní IS

 
Modul je koncipován tak, aby umožňoval efektivní vedení ambulantních vyšetření s využitím všech výhod komplexnosti NIS.
 
Podle provozních potřeb ambulance je možné pacienty buďto objednávat nebo mohou navštívit příslušnou ambulanci přímo bez objednávky. Lze využít ambulantní recepci, která zařadí pacienta do elektronické fronty, se kterou pracuje konkrétní ambulance po dobu, dokud není ukončeno vyšetření pacienta. Konkrétní ambulance má vždy přehled o objednaných pacientech z objednávacího modulu nebo o neobjednaných pacientech v elektronické frontě. Na základě těchto informací je možné efektivně vytížit zdravotnický personál a šetřit čas pacientů strávený čekáním.
 
Práce s laboratorními a jinými vyšetřeními je obdobná jako v Lůžkovém modulu. V rámci ambulance je možné sledovat čerpání stanoveného lékového paušálu ambulance. Ambulantní modul je provázán s PACS a jednoduše umožňuje propojit obrazovou dokumentaci s ambulantním vyšetřením. Lze automaticky odesílat nálezy do modulu pro komunikaci s externími systémy a díky tomu je rychle a efektivně doručit danému obvodnímu nebo odbornému lékaři.
 
 
Základní menu ambulantního programu se může drobně lišit podle nastavení provozu konkrétnní ambulance a také podle typu ambulance (na gynekologické ambulanci je menu doplněno o položku  20 - Potraty ).
 
 
Fronta - ambulance/konzilia
 
Pacienti jsou seřazeni v seznamu dle pořadí zápisu a umožňují obsluze postupně odbavovat jednotlivé pacienty na základě vlastních pravidel.
V seznamu je vidět kteří pacienti čekají a také kteří již mají za sebou navazující vyšetření (RTG atd.)
V případě, že na zvoleném oddělení je definována víve než jedna fronta, zobrazí se nejprve výběr fronty.
 
 
Více informací o používání front naleznete v tomto oddílu.
 
Vytváření a práce s ambulantním záznamem pomocí front je pouze alternativním a uživatelsky přívětivým způsobem, jak přistupovat k ambulantnímu záznamu konkrétního pacienta.
Z ambulantní fronty lze spouštět editaci ambulantního záznamu a také přistupovat na rozšiřující a doplňkové funkce obsažené v ambulantním menu.
 
 
 
Ambulantní záznamy pacientů
 
Na rozdíl od front, kde se zobrazují záznamy všech pacientů podle definovaných kritérií, zde obsluha zvolí jednoho konkrétního pacienta a zobrazí si všechny jeho ambulantní záznamy vedené na aktuální ambulanci. Pacienta si vyhledáte pomocí Identifikace a následně si zobrazíte Záznamy pacientů.
 
 
 
Konzilia - zápis nálezu
 
Tento modul spouští blok funkcionalit, které umožní konziliáři komplexní práci s požadavky na konzilium, konziliárními nálezy. Je také doplněn o jednoduché statistické funkce. Více naleznete v detailním popisu funkce.
 
 
 
Práce s dispenzárními skupinami
 
Tato funkce umožní pracovat se seznamem dispenzárních skupin pro ambulanci aktuálního oddělení. Součástí této funkce je také editace dispenzárních skupin.
 
 
 
Práce s objednanými pacienty
 
Základem práce s objednanými pacienty je plánovací kalendář. Tato funkce umožní nejen s aktivní práci s kalendářem, ale i definice a nastavení práce s kalendářem.
 
 
 
Práce s účty pacientů
 
Otevře modul Práce s účty pro aktuální oddělení, který umožňuje exporty dávek, sumáře, kontroly a statistiky účtů v NIS.
 
 
 
Obecné sledování pacientů
 
Tato funkcionalita umožňuje vyhodnocování obecného sledování informací o pacientech podle různých kritérií.
 
 
 
Nastavení předdefinovaných výkonů v ambulanci
 
Díky této definici je možno nastavit 2 seznamy výkonů, které se budou v aktuální ambulanci automaticky vkládat do účtu.
Jsou to:            Seznam výkonů při založení karty nebo při návštěvě po 5 měsících
Seznam výkonů při návštěvě v jednom dni
 
 
 
 
Nastavení průchodu ambulantním programem
 
Definice průchodu ambulantním programem je seznam parametrů definujících nebo ovlivňujících způsob fungování a průchodu ambulantním programem. Více informací zde.
 
 
Statistika
 
Statistika v ambulanci se soubor funkcí umožňujících zpracování a vyhodnocování ambulantních záznamů pacientů.
 
 
 
Katalog výkonů
 
Katalog výkonů umožňuje uživateli definovat nejčastěji používané výkony na aktuálním oddělení. Více viz. Katalog výkonů pro oddělení.
 
 
 
 
Katalog léčiva a PZT
 
Katalog léčiv a PZT je obdobou katalogu výkonů a současně je jeho rozšířením. Umožňuje uživateli definovat nejčastěji vykazovaná léčiva nebo PZT na aktuálním oddělení.
 
 
 
 
Katalog skupin výkonů
 
Katalog skupin výkonů slouží k definování výkonů, které jsou vykazované společně pod jednou zkratkou. Vkládání skupin výkonů zrychluje a ulehčuje práci lékařů v případě vykazování opakujících se kombinací výkonů. Více viz. Katalog skupoin výkonů.
 
 
 
 
Recepty
 
Tento blok se souhrně věnuje práci s vystavenými recepty (eRecepty) na oddělení. Více viz. Vystavené recepty.
 
 
 
 
 
Práce s frontou pacientů
 
V případě, že není na oddělení aktivována možnost použití front ( v ambulantním menu se nezobrazí položka 0 ), zobrazuje se tato funkce, která umožňuje vytvářet uživatelsky jednodušší formu systému front.
 
 
Obsluha nejprve zvolí datum, se kterým chce pracovat a poté do něj vstoupí.
Poté může do takto vytvořené fronty vkládat pacienty pomocí jejich identifikace.
 
 
Je-li pacient zadán do fronty je možné otevřít zápis ambulantního záznamu [Enter], vyžádat vyšetření [F8], měnit pořadí pacientů ve frontě [F9] nebo nastavit časové rozestupy mezi jednotlivými pacienty. 
 
 
 
Potraty
 
Tato položka se zobrazuje pouze v menu na gynekologickém oddělení. Lze ji spustit jen v případě, že je aktivován globání switch POTRXML.
Nejprve je třeba zvolit pacientku a poté se zobrazí seznam hlášení do národního registru potratů.
Ovládání je obvyklé - [Ins] založí nový záznam, [Enter] otevře pro editaci zvolený záznam a [Del] zvolený záznam smaže.
 
(C) Prosoft Kroměříž s.r.o.      e-mail: prosoft@prosoft.cz