NIS TREE -  uživatelská příručka
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Seznam změn a úprav NIS TREE za období: 01.04.2021 - 30.06.2021
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ve všech programových modulech
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :24.06.2021
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Úprava sestavy DRG sumarizace
 
 
MODUL:
 
Oddělení pro styk se zdravotními pojišťovnami
 
 
 
Požadavek zaevidován: 17.06.2021
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
V modulu Oddělení pro styk s pojišťovnou byl rozšířen export z DRG sumarizace o položky CMLOS a CMMAT, tedy o CM přímých a nepřímých nákladů, jejichž součtem vzniká výsledný CMI.
          Oddělení pro styk s pojišťovnou -- DRG -- Sumarizace DRG -- zvolit období -- F7 Export
Položky byly vloženy mezi sloupce PSC a PRIJMENI. Formát byl nastaven stejně jako u položky CMI.
Pro naplnění těchto položek při exportu je nutné znovu vygenerovat statistiku za zdrojové období, jinak budou položky v těchto sloupcích prázdné.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :15.06.2021
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Přehled odeslaných SMS za oddělení MIKR [NIS #14642]
 
 
MODUL:
 
Mikrobiologie
 
 
 
Požadavek zaevidován: 09.06.2021
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
V hlavním menu MIKR modulu došlo k úpravě a rozšíření položky 10.1-OLAP Covid2.
Položka byla přejmenována na 10.1-Přehledy Covid2.
Po jejím spuštění se objeví menší menu obsahující 2 funkce.
První je stávající OLAP Covid2 a druhou je nově přidaná funkce Evidence SMS.
Nová funkce zobrazí SMS odeslané z MIKR oddělení za posledních 365 dní. Vzhledem k tomu, že SMS odeslané před zavedením této úpravy není možné rozlišit podle oddělení odesílatele, budou se v přehledu zobrazovat pouze SMS odeslané až po její instalaci. Vzhled i funkčnost odpovídají obdobné funkci zobrazující přehled SMS pro konkrétního pacienta.
Bohužel tato funkcionalita zobrazuje pouze stav požadavku na odeslání SMS na výstupu z NIS. Pokud dojde k problémům dále např. v SMS bráně, tento přehled je nedokáže zobrazit, protože k nim došlo mimo NIS.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :14.06.2021
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
preventivní PCR
 
 
MODUL:
 
Ambulantní
 
 
 
Požadavek zaevidován: 01.06.2021
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ve fomuláři požadavku na PCR vyšetření je nová položka Preventivní, která je typu Ano/Ne. V případě, že je tato položka vyplněna kladně, vykazuje se PCR vyšetření podle speciální definice PCR-P, kde je možné nadefinovat diagnózu, kód a počet výkonů a také oddělení a ambulantní zkratku, podle jejíž definice se bude načítat IČP a odbornost.
Definice se nastaví jednorázově před spuštěním funkčnosti. Pokud definice není provedena, nevykazují se preventivní PCR testy odlišným způsobem.
Rovněž v archivu (lůžkové i ambulantní dokumentace) přibyla položka 24-COVID test certifikáty, která umožní stáhnout z ISIN serveru přehled COVID testů pacienta a také umožní tisk EU certifikátů.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :09.06.2021
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dočasná práva k oddělení
 
 
MODUL:
 
Administrátor NIS
 
 
 
Požadavek zaevidován: 17.05.2021
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
V seznamu přístupových práv k oddělením přibyla funkce Platí do spouštěná klávesou [F6].
      Správce systém -- Uživatelé -- Definice uživatele NIS -- F4 Menu -- 1-Příst práva k oddělením -- F6 Platí od
Při výběru stanice pak kontrolní mechanismus ověří případné datum platnosti proti aktuálnímu datu a v případě nesouladu není povoleno stanici zvolit.
Bylo rozšířeno podbarvení v přehledu oddělení pro uživatele. Můžou se aktuálně vyskytnout 3 varianty:
    červená     - uživatel má práva, ale aktuální počítač je nemá
    žlutá          - uživatel má časově omezená práva
    modrá       - platí obě předchozí (uživatel má časově omezená práva, ale aktuální počítač je nemá)
Dále byla upravena kontrola před otevřením seznamu oddělení a stanic, ke kterým má uživatel přidělena práva. V rámci kontroly se nově ověřuje také časově omezená platnost. Pokud je při kontrole zjištěna vypršená platnost ke stanici, dojte k jejímu vymazání z přehledu. Současně je tato událost uložena do logu pod zkratkou MAKPRKON.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :07.06.2021
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Laboratoř BIO, HEM 2-stupňová autorizace výsledků
 
 
MODUL:
 
Laboratoř biochemie, hematologie a nukleární med.
 
 
 
Požadavek zaevidován: 07.06.2021
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
DO LIS biochemie a hematologie byla implementována možnost 2 stupňové autorizace laboratorních výsledků.
Před aktivací této funkcionality je nutné přiřadit jednotlivým uživatelů stupeň oprávnění pro autorizaci viz. Definice - 27.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Definice uživatelů s právem autorizace výsledků. Uživateli je možné přidělit oprávnění úrovně 1=laborant nebo 2=vysokoškolák nebo dle vašeho uvážení, potřeb a nastavených procesů. Po přihlášení uživatele k LIS tedy bude automaticky zřejmé, jaký stupeň autorizace je uživatel oprávněn provádět.
Tuto funkcionalitu je možné aktivovat pomocí switche pro oddělení LABAUT2ST - Dvoustupňová autorizace nálezu lab. vyšetření na hodnotu 'ANO'. Switch je možné definovat i z LIS
    Definice -> 99 Ostatní definice.
V seznamu průvodek ve sloupci autorizace je po autorizaci průvodky uvedena informace A1 / A2, aby bylo na první pohled zřejmé v jakém stupni autorizace se žádanka nachází.
Pokud uživatel provede autorizaci jakýmkoli doposud užívaným způsobem, do LIS bude zaznamenán stupeň autorizace dle přiděleného oprávnění.
Pokud dojde ke zrušení autorizace jakýmkoli z doposud možných způsobů, bude žádanka ve stavu neautorizováno bez ohledu na předchozí stupeň autorizace.
Pokud bude žádanka autorizována A2, nemůže uživatel s oprávněním A1 nikdy přepsat příznak autorizace A2. Příznak autorizace A1 může kdykoli přepsat uživatel s oprávněním A2. Zrušit příznak autorizace může kterýkoli uživatel.
Žádanky se stupněm autorizace A1:
    - bude možná hromadná autorizace A1
    - nebude možný hromadný tisk průvodky bez autorizace A2
    - bude možný pouze tisk jednotlivých žádanek
    - bude možné odeslání nálezů žadatelům po síti
Žádanky se stupněm autorizace A1:
    - budou možné všechny činnosti bez omezení
V historii událostí nad žádankou budou rozlišeny události autorizace s oprávněním A1, A2.
 
Byl implementován switch ZRUSTISA2 - Odebrat průvodce příznak tisku nálezu při autorizaci A2?. Pokud je nastaven na hodnotu 'Ano', při autorizaci žádanky osobou A2, která byla již dříve autorizovaná a vytisknutá osobou A1 je vždy odebrán příznak, že byla žádanka tištěná. Dopad do obsahu tiskových sestav se nepředpokládá.
Uživatelé s oprávněním A1 nebudou moci při autorizaci označit výsledek jako vytisknutý (klávesa [F8]).
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :03.06.2021
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
COVID-19 anamnéza
 
 
MODUL:
 
Všeobecné úpravy s dopadem na celý NIS
 
 
 
Požadavek zaevidován: 03.06.2021
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Byl vytvořen nový modul pro evidenci tzv. Covidové anamnézy.
Modul zatím nebyl nikam trvale umístěn, k vyzkoušení jej lze vložit do seznamu funkcí.
Vstupní bod je:    ListCovidAnam^Chorb
Strukturálně je systém vytvořen podobně jako denní průběh popř. alergická anamnéza. Zobrazí se přehled záznamů, který má v dolní části obrazovky náhledové okno, které reprezentuje textovou formou údaje zapsané v jednotlivých záznamech.
Po zadání nového záznamu se zobrazí formuláře rozčleněný na 3 bloky uvozené vždy dotazem typu Ano/Ne. Jsou to následující:
    - Prodělal/a Covid? ( Pozitivita dne, Typ testu, Poznámka )
    - Kontakt s Covid? ( Datum, Doplnění )
    - Vakcinace? ( Datum, Dávka, Vakcína, Poznámka)
Každý oddíl obsahuje pak informace rozvíjející tyto základní dotazy viz. údaje v závorce. Každý záznam lze editovat pouze v den vytvoření. Při pokusu o editaci po tomoto datu se zobrazí dotaz, zda se má vytvořit nový záznam zkopírováním aktuálního? Smazat záznam lze rovněž pouze v den vytvoření a pouze autorem záznamu.
Textová interpretace zobrazená v náhledu okna lze vytisknout po stisku [F10].
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :01.06.2021
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
[NIS #14385] Úprava chorobopisu - položka anamnéza (COVID)
 
 
MODUL:
 
Lůžkový
 
 
 
Požadavek zaevidován: 27.04.2021
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Byl vytvořen nový switch platný pro oddělení ANAMC19.
          ANAMC19 - Zobrazit před editací anamnézy dotazy na COVID-19 ?
Je zařazen do modulu LUZKA.
Tento switch nabývá hodnot Ano / Ne. Předvolená hodnota je Ne.
Je-li tento switch aktivní, zobrazí se při vytváření nového záznamu do anamnézy pacienta (první zápis) následující dotazy týkající se onemocnění COVID-19:
      -  Prodělal pacient onemocnění COVID-19?
      -  Absolvoval pacient vakcinaci proti COVID-19?
Odpoví-li obsluha alespoň na jednu z těchto otázek kladně, zobrazí se tabulka pro zadání bližších údajů o jednom či obou těchto skutečnostech. Tyto údaje se zadávají volným textem.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :21.05.2021
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
[NIS #14439] Chybová hláška - Požadavek musí mít ambulatntní odborn
 
 
MODUL:
 
Administrátor NIS
 
 
 
Požadavek zaevidován: 06.05.2021
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Do definice ambulantní zkratky v definici oddělení (Správce systému) byla přidána položka Povolit lůžkovou odbornost.
Nová položka je typu Ano/Ne. V případě, že má hodnotu Ano, povolí ambulantní modul zadat žadatele s lůžkovou odborností.
 
 
 
 
        Správce systému -- Definice -- Definice oddělení -- F4 Menu -- 3-Seznam ambulancí v rámci oddělení
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
[NIS #14341] Úprava LIS - OKM
 
 
MODUL:
 
Mikrobiologie
 
 
 
Požadavek zaevidován: 19.04.2021
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Do mikrobiologického laboratorního modulu bylo implementováno několik změn převážně bezpečnostního a provozního charakteru.
 
Do přehledu vzorků byly doplněny sloupce Uvolnil a odpovídající datum a čas. Sloupce byly přidány zprava. Obsah těchto sloupců vychází z údajů o uvolnění vzorků v hromadném tisku výsledků.
 
Byla rozšířena evidence změn a akcí týkajících se jednotlivých vzorků. V zápisu nálezu po stisku [F3] Menu lze zvolit možnost  3-Historie. Zobrazí se chronologický seznam akcí evidovaných u zvoleného vzorku.
Nově se logují nejen změny v obsahu položek (Změna dat), ale také uzamčení popř. odemčení výsledku, tisk, odeslání a uvolnění výsledku. Mimo obrazovku (posun šipkou doprava) jsou nové sloupce Typ změny, Ukončil a Schválil, které se vztahují k uzamčení výsledku.
Do hromadného tisku byla implementována úprava umožňující smazat tiskovou sestavu, která není doposud vytištěna a uvolněna [Del] Smaž. Jednotlivé vzorky jsou poté opět k dispozici při vytváření nové sestavy.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :20.05.2021
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
LPZ
 
 
MODUL:
 
Přijímací kancelář
 
 
 
Požadavek zaevidován: 20.05.2021
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Došlo k úpravě a rozšíření kontroly v seznamu zemřelých v modulu přijímací kanceláře.
Základní kontrola byla rozšířena tak, aby ověřovala i čas úmrtí.
Nově byla přidána tzv. kompletní kontrola, což znamená, že kontrola projede celou databázi a ověří jestli všichni zemřelí v aktuálním roce jsou v přehledu. Kontrolní funkce byla navíc doplněna o upřesňující dotazy, které umožní nespouštět kompletní kontrolu popř. ukončit kontrolu zcela.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :19.05.2021
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Odesílání nálezů biochemie e-mailem [nemkyj.cz #14478] [nemkyj.cz #
 
 
MODUL:
 
Administrátor NIS
 
 
 
Požadavek zaevidován: 27.04.2021
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Do laboratorního IS byla implementována možnost odeslání tiskové sestavy nálezu E-mailem. Nález ve formátu PDF je odeslán jako zazipovaná příloha E-mailu s heslem. Heslo je příjemci odesláno SMS zprávou. Podmínkou pro použití této možnosti je, že zařízení má z LIS k dispozici přístup na SMS bránu.
 
Definice parametrů E-mailu - 2 Definice -] 32 Definice parametrů pro odeslání nálezu E-mailem:
    - Text pro příjemce E-mailu: textové sdělení příjemci volným textem neomezené délky.
        Např.:    V příloze tohoto E-mailu Vám zasíláme nález biochemického vyšetření.
 
    - Další příjemci E-mailu: možnost definice seznamu dalších příjemců, na které je v kopii přeposlán odeslaný E-mail.
        Například laboratoř pro kontrolu, že E-mail skutečně odešel.
 
    - Předmět E-mailu: Předmět, který uveden v záhlaví E-mailu jako např. Nález biochemického laboratorního vyšetření.
 
Odeslání Emailu lze provést seznam žádanek - [F10 Menu] -> 21 Odeslání nálezu E-mailem.
    - Je zobrazen  seznam  příjemců  E-mailu  a  jejich čísla  mobilního  telefonu.   Do seznamu  jsou  předplněny  E-mail  a  tel. číslo
        žadatele o vyšetření (z definice pracovišť žadatelů) a pacienta. Pokud se jedná o E-mail a tel. číslo pacienta, je na řádku E-mailu
        uvedena identita pacienta
.
    - Pomocí kláves [Ins Vlož] [Del Maž] [F9 Oprav] lze upravovat seznam příjemců.
    - Po ochodu ze seznamu příjemců budete dotázáni, zda hodláte E-mail skutečně odeslat.
    - Po kladné odpovědi bude provedeno odeslání E-mailu a SMS zprávy s PIN pro rozzipování PDF níálezu.
    - Pokud byl nález a zpráva  úspěšně odeslány,  je zobrazeno oznámení   "Nález byl úspěšně odeslán. PIN:'1234'".  Pokud hodláte
      otevřít  přílohu E-mailu,  který  vám může být v kopii  přeposlán ( pokud provedete definici ),  musíte si PIN zobrazený v oznámení
      zapsat nebo zapamatovat. PIN se v systému neukládá a nelze jej dodatečně zjistit. Pokud uživateli zpráva s PIN nedorazí nebo ji
      nemá z jakýchkoli důvodů k dispozici je nutné odeslat E-mail opakovaně a zkontrolovat tel. číslo
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
web žádanka na PCR
 
 
MODUL:
 
Všeobecné úpravy s dopadem na celý NIS
 
 
 
Požadavek zaevidován: 11.05.2021
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Do Správce systému, definice oddělení byla přidána položka Email. tato položka se vyplňuje volným textem. Je-li vyplněna, má její hodnota přednost při předplnění emailu ordinace do webové žádanky o vyšetření na Covid-19 před předdefinovaným emailem pro tento typ požadavku.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :18.05.2021
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Výběr adresního místa z číselníků RUIAN
 
 
MODUL:
 
Všeobecné úpravy s dopadem na celý NIS
 
 
 
Požadavek zaevidován: 18.05.2021
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Do NIS byla implementována možnost výběru adresního místa z číselníků RUIAN.  Tyto číselníky obsahují seznam všech adresních
 
 
 
 
míst v ČR a jsou každý den prostřednictvím úlohy naplánované v scheduleru aktualizovány.
Inicializaci číselníků, definici úlohy pro každodenní update číselníků a konverzi stávajících adres pacientů (úspěšnost cca 65%) musí provést dodavatel. Po inicializaci číselníků může správce NIS pomocí switche společného pro všechna pracoviště 'RUIAN' nastaveného na hodnotu 'Ano' aktivovat možnost identifikace adresního místa výběrem z RUIAN Číselníků.
V osobních údajích přibylo vstupní pole 'Adr.m.:' - kód adresního místa. Pokud není pole vyplněno, bude uživateli zobrazen nástroj pro výběr adresního místa, který funguje tak, že napsáním prvních znaků názvu obce, minimálně 3 znaků názvu ulice (pokud v obci existuje) a čísla popisného je v listeru nabízen seznam nalezených adresních míst, , které odpovídají zadanému kritériu. Klávesou [Ent] uživatel vybere požadované adresní místo. Poté jsou předplněny údaje: Okres, Část obce, Obec, Ulice, a PSČ bez možnosti další editace a uživatel pokračuje v zadání dalších osobních údajů.
Pokud uživatel hodlá opravit stávající kód adresního místa stiskem klávesy [F7] vyvolá dialog pro zadání adresního místa.
Dále je možné vyvolat výběr adresního místa ze vstupního pole 'Adr.m.:' zadáním prvních znaků názvu obce, minimálně 3 znaků názvu ulice (pokud v obci existuje) a čísla popisného. Stisknutím klávesy [Ent] je uživatel přesměrován do nástroje pro výběr adresního místa se seznamem adres, které odpovídají zadanému kritériu.
Kompletní video návod pro uživatele naleznete na: http://prosoft.cz/help/module_3_7.htm
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :13.05.2021
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
[NIS #14278] Požadavek na úpravu LIS OKM
 
 
MODUL:
 
Mikrobiologie
 
 
 
Požadavek zaevidován: 07.04.2021
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Do formuláře pro uzavírání mikrobiologických vzorků byla přidána položka Stanovená diagnóza. Tato diagnóza se buď předplní z hlavičky vyšetření nebo jako v případě vyšetření na COVID-19 se automaticky zkoriguje podle výsledku vyšetření. Tato diagnóza má pak přednost při generování záznamu do účtu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :23.04.2021
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Fronta Vakcinace
 
 
MODUL:
 
Ambulantní
 
 
 
Požadavek zaevidován: 08.04.2021
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Do ambulantního modulu, systém práce v ambulantních frontách byla implementována úprava, která na SWITCH AMBFRONAL pro oddělení umožní při založení ambulantního záznamu do fronty nebo při prvním vstupu do záznamu ve frontě kompletní zapsání ambulantního záznamu bez nutnosti mezikroku zadání hlavičky amb. záznamu a opakovaného vstupu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Editace staršího ambulantního záznamu
 
 
MODUL:
 
Ambulantní
 
 
 
Požadavek zaevidován: 08.04.2021
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Do ambulantního modulu systém ambulantních front byla implementována úprava, která umožní editaci starších amb. záznamů navázaných na záznamy vyřazené z fronty. Pro konkrétní pracoviště je třeba nastavit switch 'MBFROEDIT na hodnotu 'ANO'.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :22.04.2021
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
konzilia
 
 
MODUL:
 
Ambulantní
 
 
 
Požadavek zaevidován: 08.04.2021
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Do přehledu dokumentace pro konziliáře (zápis konziliárního nálezu) byl přidán náhled tisku prvního dekursu jako položka 25. V přehledu se zobrazí v případě, že jsou pro konziliáře povoleny položky Nynější onemocnění, Anamnéza, Status Praesens, Diagnostický závěr při přijetí a Denní program. Pochopitelně musí být funkční tisk přes FastReportovou šablonu DEKURSPRV. Zobrazí se jako náhled tisku i v případě, kdy je náhled tisku na počítači vypnutý.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :17.04.2021
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Laboratoř BIO, HEM - hromadné zrušení autorizace nálezu za období
 
 
MODUL:
 
Laboratoř biochemie, hematologie a nukleární med.
 
 
 
Požadavek zaevidován: 12.05.2021
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Do laboratorního IS byla implementována možnost hromadného zrušení příznaku autorizace za zvolené období.
      - Start intervalu pro zrušení příznaku je dán datem od a časem přijetí požadavku do laboratoře
      - Konec intervalu je dán datem do a časem přijetí požadavku do laboratoře
Po zadání intervalu je vybrán seznam autorizovaných žádanek přes všechny registry a materiály. Seznam nalezených žádanek je pro kontrolu zobrazen uživateli. Po ukončení prohlídky je uživatel dotázán, zda mají být odstraněny příznaky autorizace dle za daných kritérií. Po udělení souhlasu s provedením akce je ze seznamu žádanek odstraněn příznak o provedené autorizaci.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Stahování objednávek vakcinace z RESERVATIC do NIS
 
 
MODUL:
 
Ambulantní
 
 
 
Požadavek zaevidován: 17.05.2021
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Do NIS byla implementována možnost stahování dat objednávek vakcinace ze serveru RESERVATIC a ztotožnění identit pacientů ze stažených objednávek na serveru ISIN. Stažení dat objednávek a ztotožnění identity pacientů je prováděno automatickými procesy naplánovanými v scheduleru v nočních hodinách. Komunikace s webovými službami RESERVATIC je zabezpečena pomocí aktuálně platného SSL certifikátu vydaného SUKL. (stejný jako pro Erecept a Eneschopenku, ISIN).
 
 
 
 
Stažená data objednávek vakcinace jsou uložena do definované fronty. Pacienti, kteří nebyli podle rodného čísla ztotožněni v registru pacientů NIS jsou do registru automaticky založeni se všemi dostupnými údaji. Současně je stažena informace, zda se pacient dostaví na 1. či 2. dávku vakcinace. Tato informace zobrazena ve frontě.
Po importu objednávek z RESERVATIC je provedeno ztotožnění identit pacientů ze serveru ISIN, který přidělí identitě pacienta ISIN ID, které je uloženo do databáze v NIS. Automatické ztotožnění v ISIN je výhodné , protože proces ztotožnění je z pohledu uživatele pracujícího ve vakcinační středisku zdlouhavý, server ISIN bývá často nedostupný. Ztotožnění automatickým procesem nezatěžuje uživatele a následně zrychluje odeslání dat o vakcinaci do ISIN během pracovní doby, kdy je server ISIN více zatížen. Současně uživatel ve frontě vidí, zda se pacient dostavil k podání 1. nebo 2. dávky a zda byl v ISIN úspěšně ztotožněn.
 
Pro komunikaci se serverem RESERVATIC je zapotřebí:
 
 
 
 
1)
2)
 
3)
 
4)
 
 
4.1)
 
 
4.2)
4.3)
 
4.4)
 
4.5)
Nainstalovaný platný SUKL SSL certifikát
Token pro identifikaci zdravotnického zařízení (generuje se v systému reservatic).
Definice vstupního bodu do hlavního menu po přihlášení správce NIS. Vstupní bod pro spuštění aplikace je:
      menu^reservatic -- správce stahování dat z RESERVATIC.
Před  zahájením  provozu  modulu  stahování  dat  objednávek  vakcinace  ze  serveru  RESERVATIC  je  nutné  provést definici ambulantní  fronty  (front),  do  které  budou  stažené  objednávky  řazeny  a  definovat  nezbytné  parametry  ve  správci  modulu RESERVATIC:
Správce -- Service -- SERVER::
  - URL serveru: api.reservatic.com (je nutné ověřit, zda stále platí)
  - Timeout na spojení s webovými službami RESERVATIC, doporučujeme 30 s
Správce -- PARAMETRY PŘIPOJENÍ -- Api-Token: zadání tokenu přiděleného RESERVATIC
Definice -- ČÍSELNÍK SLUŽEB V ZAŘÍZENÍ:   Pokud  máte  správně  definované  parametry  v  bodech 1 a 2  klávesou [Ins] stáhnete seznam služeb vašeho zařízení, které jsou definované v RESERVATIC
Definice -- ČÍSELNÍK MÍST V ZAŘÍZENÍ: Pokud máte správně definované parametry v bodech 1 a 2 klávesou [Ins] stáhnete            seznam míst poskytujících služby ve vašem zařízení, které jsou definované v RESERVATIC
Definice -- VAZBA OBJEDNÁVEK NA FRONTY: definice vazby služby a místa z RESERVATIC na frontu. Lze definovat vazbu libovolných míst a služeb navázaných na jednu frontu. V rámci této definice se do formuláře dále zadává:
 
 
 
 
 
 
-
 
 
-
 
 
 
 
-
-
 
-
-
 
 
-
-
-
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1)
 
 
 
2)
 
 
3)
 
 
 
4)
 
Počet  dní  pro  automatické  stahování  objednávek  od  aktuálního  data:  Počet  dní  od  aktuálního  data  pro  stahování     objednávek  úlohou naplánovanou ve scheduleru.  Doporučujeme 4 dny.  Větší počet nemá smysl a neúměrně prodlouží     čas nezbytný pro provedení úlohy.
Importovat neidentifikovatelné pacienty jako 'Anonymní identitu': pokud odpovíte ano, bude pacientovi jehož osobní údaje jsou nedostatečné pro založení do NIS přidělena identita "NEREGISTROVANÝ PACIENT". Do fronty naimportováni neztotožnění pacienti jako "anonymní pacient" s ID (YPA) = -1. Ve frontě bude zobrazeno jméno a příjmení (NEREGISTROVANÝ PACIENT) + naplánovaný čas. Uživatel bude informován, že je pacient objednán, ale pro další práci v modulu vakcinace bude nutná manuální identifikace ev. manuální založení pacienta do registru.
Odesílat TimeStamp [A/N]: Odpovězte "Ne"
Verze komunikačního rozhraní: "v2"
V definovaných vazbách fronta - služba - pracoviště je možné vyvolat akce:
Zobrazit konkrétní frontu klávesou [F3].
Na seznamu front je možné manuální spuštění synchronizace [F4] pro jeden den. Manuální synchronizace je umožněna pouze pro nouzové situace, pokud by se ať už z jakéhokoli důvodu nezdařila úloha naplánovaná v scheduleru. Uživatelům tuto funkcionalitu raději nepopisujte. Manuální synchronizace sestává ze dvou kroků, které mohou trvat velmi dlouho:
stažení objednávek z RESERVATIC
synchronizace identit pacientů v ISIN
[F5] Vyvolání manuální synchronizace, která má shodnou funkcionalitu jak již bylo popsáno výše viz. [F4] v seznamu front ambulance.
Pokud se ve formuláři v detailu záznamu ve frontě zobrazí informace: "Neztotožněno v ISIN. Aktualizujte údaje o vakcinaci" je to pro uživatele upozornění, že je nutné provést kontrolu osobních údajů a bydliště pacienta, protože se jej nepodařilo ztotožnit v ISIN a nemá smysl se pokoušet odeslat data o vakcinaci. Takovýchto případů jsou obvykle maximálně jednotky %.
Dodavatel musí provést definici úloh pro automatické stažení objednávek z RESERVATIC aa synchronizaci identit pacientů v ISIN, které jsou nezávislé a musí být vhodně synchronizovány.
 
Z pohledu uživatele je práce stejná jako v kterékoli jiné frontě. Způsob průchodu ambulantním záznamem a zaznamenáním vakcinace je závislý vašich preferencích, které lze ovlivnit definicí:
Do ambulantního modulu, systém práce v ambulantních frontách byla implementována úprava, která na SWITCH AMBFRONAL pro oddělení umožní při založení ambulantního záznamu do fronty nebo při prvním vstupu do záznamu ve frontě kompletní zapsání ambulantního záznamu bez nutnosti mezikroku zadání hlavičky amb. záznamu a opakovaného vstupu.
Do ambulantního modulu systém ambulantních front byla implementována úprava, která umožní editaci starších amb. záznamů navázaných na záznamy vyřazené z fronty, které by byly za jiných okolností uzamčené. Pro konkrétní pracoviště je třeba nastavit switch AMBFROEDIT na hodnotu 'ANO'.
Do ambulantního modulu systém ambulantních front, byla provedena úprava, která umožňuje aby při vstupu do ambulantního záznamu z fronty byl nabídnut katalog textových frází ambulance. Funkcioanalita se aktivuje v hlavním menu ambulance "10-Nastavení průchodu ambulantním programem" volba č. "35 Nabídnout seznam předplněných textů i ve frontách" na ANO. Jinak lze katalog vyvolat kdykoli z textového okna manuálně klávesou [F5].
Pro frontu / fronty vakcinace doporučujeme nastavení switche pro oddělení ' FROPDMOD' Fronty prac. se budou zobrazovat v módu 'Pracovní den?' znamená, že bude bez nutnosti filtrování zobrazen seznam pacientů pro aktuální kalendářní den a bude zobrazen sloupec s naplánovaným časovým údajem. Údaje budou řazeny podle naplánovaného času vzestupně.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :08.04.2021
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Zprovoznění Stahování objednávek z RESERVATIC do fronty a synchronizace
 
 
MODUL:
 
Ambulantní
 
 
 
Požadavek zaevidován: 30.03.2021
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Do ambulantního modulu systém ambulantních front, byla provedena úprava, která umožňuje aby při vstupu do ambulantního záznamu z fronty byl nabídnut katalog textových frází ambulance. Funkcioanalita se aktivuje v hlavním menu ambulance "10-Nastavení průchodu ambulantním programem" volba č. "35 Nabídnout seznam předplněných textů i ve frontách" na ANO. Jinak lze katalog vyvolat kdykoli z textového okna manuálně klávesou [F5].
 
 
(C) Prosoft Kroměříž s.r.o.      e-mail: prosoft@prosoft.cz