NIS TREE -  uživatelská příručka
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Seznam změn a úprav NIS TREE za období: 01.09.2010 - 31.12.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ve všech programových modulech
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :20.12.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
V Příjmu pediatra se předplňuje Genitál podle pohlaví dítěte
 
 
MODUL:
 
Lůžkový
 
 
 
Požadavek zaevidován: 20.12.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
V modulu novorozeneckého oddělení ve formuláři pro 'Příjem pediatra' se v položce 'Genital' předplňuje v závislosti na pohlaví dítěte hodnoty 'chlapecký, testes ve scrotu' nebo 'dívčí, bez abnormit'. Tento text lze samozřejmě smazat nebo libovolně upravovat.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Úprava menu dětské teplotky na novor. oddělení
 
 
MODUL:
 
Lůžkový
 
 
 
Požadavek zaevidován: 20.12.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
V lůžkovém modulu novorozeneckého oddělení bylo upraveno hlavní menu v 'Dětské teplotce' tak, aby po zvolení položky menu a návratu do tohoto menu
se kurzor posune na položku následující po zvolené. Např.: po editaci formuláře 'Nynější a minulá těhotenství' se kurzor nevrátí zpět na tuto položku, ale skočí na následující tedy 'Údaje porodníka o dítěti'.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :16.12.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Klonování uživatelských nastavení pro OLAP
 
 
MODUL:
 
Všeobecné úpravy s dopadem na celý NIS
 
 
 
Požadavek zaevidován: 16.12.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
V případě, že je povolena editace uživatelských profilů pro OLAP statistiku, je nyní možné vytvářet nové uživatelské profily pomocí klonování již vytvořených.
V 'Seznamu uložených nastavení pro OLAP' zvolíte odpovídající profil nastavení a stisknete klávesu 'F5'. Systém se zeptá na popis nově vytvářeného profilu nastavení a poté ho založí jako poslední profil v přehledu.
Příkladem použití této funkce je OLAP statistika v modulu 'Oddělení pro styk s pojišťovnou'.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :15.12.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Předoperační příprava a poznámka v protokolu ošetř.péče na op.sále
 
 
MODUL:
 
Provoz operačních sálů
 
 
 
Požadavek zaevidován: 14.12.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Při editaci protokolu ošetřovatelské péče na operačním sále byl royšířen poslední (3.) formulář o položky 'Předoperační příprava' a 'Poznámka'.
Pokud má položka 'Předoperační příprava' hodnotu 'Ano', zobrazí se editační
okno pro popis předoperační přípravy. Poznámka je položka pro zápis libovolného textu do 76 znaků.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :13.12.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Rozšíření katalogu osob v protokolu ošetř. péče na oper. sále
 
 
MODUL:
 
Provoz operačních sálů
 
 
 
Požadavek zaevidován: 13.12.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Při vyplňování protokolu ošetřovatelské péče na operačním sále byl rozšířen
katalog osob při zadávání osoby, která zavedla katetr v přehledu 'Záznamů o zavedených katetrech'. Kromě operatérů a asistentů je tam nyní možno zvolit
také ze sálových sester.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :10.12.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kontrola cen medikací v protokolu ošetř. péče na oper. sále
 
 
MODUL:
 
Provoz operačních sálů
 
 
 
Požadavek zaevidován: 09.12.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Při vyplňování protokolu ošetřovatelské péče na operačním sále je možné u léčiv a zdravotnických pomůcek vybíraných z katalogu možné načíst reálnou cenu odpovídající skladové ceně zvoleného léčiva (ZP). Podmínkou je, že katalogová karta musí obsahovat skupinu a kód léčiva, aby bylo možné spárovat jej s kartou v aktuálním skladu a poté načíst reálnou cenu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Zkratka do dávky v definici zdravotní pojišťovny
 
 
MODUL:
 
Oddělení pro styk se zdravotními pojišťovnami
 
 
 
Požadavek zaevidován: 10.12.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Zkratka do dávky v definici zdravotní pojišťovny
 
 
MODUL:
 
Oddělení pro styk se zdravotními pojišťovnami
 
 
 
Požadavek zaevidován: 10.12.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Do definice zdravotní pojišťovny byla přidána položka 'Zkratka do dávky'. Jedná se o nepovinnou položku. Pokud je tato vyplněna, zobrazí se při tisku
místo zkratky pojišťovny (kódu). Stejně tak nahradí kód pojišťovny v hlavičce dávky.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :09.12.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Možnost dalšího členění v rámci odd. v protokolu ošetř. péče na OS
 
 
MODUL:
 
Provoz operačních sálů
 
 
 
Požadavek zaevidován: 09.12.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
V modulu Dokumentace ošetřování na op. sále se po otevření položky 'Katalogy' zobrazí seznam oddělení pro definici katalogu. Stiskem klávesy 'F3' otevřete menu 'Dalších funkcí'. Položka 'Definice podskupin oddělení' umožní nastavit další členění v rámci zvoleného oddělení. Ovládání je standardní (Ins nový, F9 oprava, Del smazání).
V případě, že má oddělení definováno další členění, zobrazí se při editaci protokolu ošetřovatelské péče na oper. sále po volbě oddělení ještě pole pro další členění, které umožní výběr z výše popsaného katalogu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :07.12.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Chybná interpretace příznaku omezení v číselníku léků
 
 
MODUL:
 
Všeobecné úpravy s dopadem na celý NIS
 
 
 
Požadavek zaevidován: 07.12.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Byla reportována chybná kontrola vykázaného léčiva na omezení.
Bylo zjištěno, že VZP v číselníku HVL u některých přípravků chybně zadává příznak omezení.
0085513 FLEBOGAMMA 5% omezení: ALG, HEM, NEU je chybné
spravně :ALG,HEM,NEU bez mezer.
Provedena úprava software pro akceptaci i nekorektního stavu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :01.12.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tisk změn v medikacích bez vysazených
 
 
MODUL:
 
Lůžkový
 
 
 
Požadavek zaevidován: 30.11.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
V medikacích pacienta v přehledu provedených změn přibyla možnost vytisknout změny bez vysazených medikací. Pokud obsluhu zajímají pouze nově
nasazené nebo upravené medikace, spustí tisk stiskem klávesy F5.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :30.11.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tisk statistiky plateb přes FastReport
 
 
MODUL:
 
Všeobecné úpravy s dopadem na celý NIS
 
 
 
Požadavek zaevidován: 30.11.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
V modulu Platby v podmenu 'Statistika' je nová položka Tisk statistiky.
Funkce otevře obdobný formulář jako u 'Analýzy OLAP'. Uživatel může zvolit vlastní parametry pro filtrování výsledků. Lze zvolit oddělení, pokladnu, typ úhrady nebo typ péče a také interval pro období nebo rozsah variabilních symbolů.
Po vyplnění formuláře se vytiskne předvolená FastReport sestava. Správce může definovat pro každou organizaci vlastní verze tiskové šablony podle místních specifických požadavků.
Na stanici musí být aktivní tisk pomocí FastReport a v systému musí být aktivní FastReportová šablona 'PLASTAT'.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :25.11.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ambulance požadavek na vyšetření starší jak 30 dní
 
 
MODUL:
 
Ambulantní
 
 
 
Požadavek zaevidován: 25.11.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
V ambulantním záznamu nebylo možné zadat datum vystavení požadavku starší jak 30 dní.
Toto bylo p[ovoleno s tím, že uživatel bude informován, ale bude mu umožněno datum zadat.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :24.11.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Možnost přenosu konziliárního nálezu z archívu do ambul.karty
 
 
MODUL:
 
Ambulantní
 
 
 
Požadavek zaevidován: 22.11.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Z 'Archiv komplementu' v ambulantním menu lze nyní kopirovat vybraná konziliární vyšetření přímo do ambulantní karty podobně jako je to třeba u RDG vyšetření. Přenos je spouštěn stiskem klávesy 'F7'. Opakovaným stiskem klávesy dojde k opakovanému vkládání textu. Lze tedy vložit více než jeden nález.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :19.11.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Rozšíření zobrazení obrázků pro vizitu na RTG
 
 
MODUL:
 
RDG modul - RTG, CT, SONO, MR ....
 
 
 
Požadavek zaevidován: 19.11.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dříve se zobrazily obrázky u vizity buď všechny nebo podle určitého komentáře.
Nyní lze vybrat všechny,na základě určitého komentáře, každý n-tý snímek nebo snímky s pořadovýnm číslem od - do.
zobrazení obrázků vázající se k určitému záznamu stiskněte F7 a zobrazí se menu se čtyřmi možnostmi zobrazenými výše.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :18.11.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Možnost editace pro Spec.oborová vyš./výkony u gynegologie
 
 
MODUL:
 
Gynekologie
 
 
 
Požadavek zaevidován: 18.11.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Byla rozšířena možnost editace v číselníku provedených výkonů u 32.Speciální oborová vyšetření.
Při zobrazení "Provedené výkony" přibyla horká klávesa F5 Editace.
Zobrazí se číselník "Definice výkonů" s klasickými možnostmi Insert/Edit
/Delete.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :16.11.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Katalog poznámek uživatele do medikací
 
 
MODUL:
 
Lůžkový
 
 
 
Požadavek zaevidován: 16.11.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
U poznámky při editaci medikací byl přidám katalog textů. Každý uživatel má
možnost vytvořit si svůj osobní katalog textů pro poznámky v medikacích.
Ovládání je standardní. Texty lze vkládat (Ins), editovat (F9) a také mazat
(Del). Potvrzením zvoleného textu klávesou Enter se text přenese do poznámky v medikacích. Stiskem Esc opustíte katalog bez výběru textu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Možnost ukládat soubory do dokumentace pacienta
 
 
MODUL:
 
Všeobecné úpravy s dopadem na celý NIS
 
 
 
Požadavek zaevidován: 16.11.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nyní je možné v případě potřeby ukládat do dokumentace pacienta soubory libovolného typu. K přehledu přiložených souborů je možné přistoupit z ambulantního i z lůžkového modulu.
V ambulantním modulu je nutno identifikovat pacienta (popř. zvolit jej v ambulantní frontě) a klávesou 'F3' otevřít ambulantní menu pacienta. Zde v podmenu 'Obr. dok.' (úplně vpravo) je položka 'Uložené soubory'.
V lůžkovém modulu lze tuto evidenci nalézt v detailní dokumentaci pacienta pod položkou číslo 19. Jiná dokumentace. Po otevření jiné dokumentace nalezneme 'Uložené soubory' pod indexem 35.
 
Spuštením funkce 'Uložené soubory' se zobrazí přehled souborů vztahujících se k aktuálnímu pacientovi. Tento přehled je společný pro celé oddělení.
V přehledu se zobrazí pořadové číslo souboru, jeho popis, velikost, datum a
čas uložení a jméno uživatele, který soubor uložil.
Stiskem klávesy 'Ins' vkládáte nový soubor. Systém požaduje zadání cesty k souboru, který hodláte vložit. Pokud si nejste jisti, lze pomocí klávesy 'Enter' zobrazit obsah lokálního pevného disku a požadovaný soubor nalézt.
Po zvolení souboru a jeho načtení se zobrazí formulář, kde nutno vyplnit popis souboru, který se poté bude zobrazovat v přehledu. Tato položka je povinná.
Oprava zadaných hodnot není možná. V případě chyby lze soubor pomocí klávesy 'Del' smazat. Náhodnému smazání souboru brání dva po sobě jdoucí dotazy. Soubory jsou uloženy na serveru, proto dbejte při manipulaci s nimi zvýšené opatrnosti.
Pro zobrazení obsahu souboru stačí stisknout na něm klávesu 'Enter' a systém spustí program, který je na Vašem počítači definovám pro otevírání zvoleného typu souboru.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nový přepínač pro základní nutriční screening
 
 
MODUL:
 
Lůžkový
 
 
 
Požadavek zaevidován: 16.11.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vzhledem k tomu, že Nemocnice v Kyjově používá specifický systém pro Základní nutriční screening a při každém update je nutno upravovat tuto část kódu ručně, byl vytvořen nový přepínač 'Povolit základní nutriční screening u pacienta ?'.
Správce NIS aktivuje tuto možnost pro dané oddělení nastavením přepínače 'NUTSCR', který je standardně nastaven na hodnotu 'Ne'.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :15.11.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jméno operatéra do propouštěcí zprávy
 
 
MODUL:
 
Lůžkový
 
 
 
Požadavek zaevidován: 15.11.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Při sestavování propouštěcí zprávy se u pacientů, kteří byli v průběhu hospitalizace operováni, vloží kromě údajů o operaci nově také jméno operatéra.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Možnost fitrovat ambulantní účty samoplátců
 
 
MODUL:
 
Ambulantní
 
 
 
Požadavek zaevidován: 15.11.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
V sumářích NIS je možnost si přes F4 Olap zjistit, která péče byla účtována
jako samoplatce.
Práce s účty - přehledy, statistika, kontroly->Sumáře->Daný typ sumáře->F4
Olap. V olap dimenzích je potom položka samoplátce podle které se dá
fltrovat.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :12.11.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nový přepínač pro spouštění Hodnocení rizika pádu
 
 
MODUL:
 
Lůžkový
 
 
 
Požadavek zaevidován: 12.11.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vzhledem k tomu, že Nemocnice v Kyjově používá specifický systém Hodnocení rizika pádu a při každém update je nutno upravovat tuto část kódu ručně, byl vytvořen nový přepínač 'Hodnocení rizika pádu ve verzi pro Kyjov ?'.
Správce NIS aktivuje tuto možnost pro celý systém nastavením přepínače 'RIZPADK', který je standardně nastaven na hodnotu 'Ne'.
Nastavením tohoto přepínače určí správce, která verze bude aktivně využívána.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :11.11.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Přidána možnost mazat hospitalizaci pacienta
 
 
MODUL:
 
Administrátor NIS
 
 
 
Požadavek zaevidován: 11.11.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ve správci systému byla upravena funkce pro obnovu uzavřeného chorobopisu pacienta a současně s tím byla přidána také funkce opčná, tedy pro smazání chorobopisu.
Funkce je umístěna v bloku příkazů 'Odemykání záznamů' (SS->Servis). Po spuštění obou funkcí se nejprve zobrazí formulář pro vybrání pacienta, oddělení a konkrétní hospitalizace. Zadává se YPA pacienta, případně je možno využít Identifikaci pacienta (F7), zkratka oddělení se odkazuje na číselník oddělení a pokud správce neví konkrétní číslo hospitalizace na zvoleném oddělení, potvrdí-li pole naprázdno, zobrazí se všechny hospitalizace pacienta na zvoleném oddělení. Poté následují dotazy zamezující nechtěnému smazání (obnovení) chorobopisu.
Obnovit nebo smazat lze pouze poslední chorobopis na zvoleném oddělení.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :09.11.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Přidána Kontrola přijatých dokl.za měsíc do modulu pro styk se ZP
 
 
MODUL:
 
Oddělení pro styk se zdravotními pojišťovnami
 
 
 
Požadavek zaevidován: 09.11.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Do modulu 'Oddělení pro styk s pojišťovnou' do podmenu 'Vyúčtování' byla přidána položka 'Kontrola přijatých dokl. za měsíc'.
Tato kontrola umožní obsluze zpracovat přehled dokladů nepřijatých za zvolený měsíc do ZP. Funkce je nyní nastavena pouze na VZP(111).
Po spuštění je nutno zadat rok a měsíc pro zpracování ve formátu RRRRMM a zvolit soubor se seznamem dokladů přijatých zdravotní pojišťovnou v zadaném
měsíci. Funkce poté najde doklady neobsažené v tomto souboru a zobrazí je seskupené podle typu dávky. Práce s vybranými daty je obdobná jako u 'Kontroly amb. výkonů'.
Stiskem klávesy Enter na zvoleném typu dávky se dostaneme na seznam jednotlivých dokladů. Pomocí klávesy Enter je možno jednotlivé doklady označit nebo odoznačit pro další zpracování. K označení všech dokladů ve zvoleném typu dávky slouží klávesa F6, opačnou funkci tedy odoznačení všech dokladů má klávesa F7.
Pomocí klávesy F8 je možno odeslat všechny označené doklady k dalšímu zpracování (vložit je do poslední dávky v danném období).
Stiskem klávesy Esc na přehledu typů dávek se funkce ukončí.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :02.11.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Zobrazení výskytu epidemiolog.bakterií při uzavření mikr.výsledků
 
 
MODUL:
 
Mikrobiologie
 
 
 
Požadavek zaevidován: 01.11.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
V mikrobiologickém modulu při zápisu výsledků se provede nová kontrola. Systém zkontroluje, zda se u pacienta vyskytnul nález bakterie označované v katalogu bakterií jako epidemiologická. V případě, že ano, bude se po uzavření tohoto výsledku u všech následujících výsledků tohoto pacienta zobrazovat upozornění na výskyt této bakterie.
Seznam výskytů těchto bakterií bude uvozen textem "Epi:". Následovat bude zkratka bakterie a datum jejího výskytu za poslední rok.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :26.10.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Přidání dotazu před spuštění Přípravy DRG
 
 
MODUL:
 
Oddělení pro styk se zdravotními pojišťovnami
 
 
 
Požadavek zaevidován: 26.10.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
V modulu 'Oddělení pro styk s pojišťovnou' v podmenu DRG byl při spuštění funkce 'Příprava DRG' přidán dotaz na spuštění, který je defaultně nastaven na 'Ne'. Zabrání se tím nechtěnému spuštění funkce.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Logování změn při zadávání mikrobiologických žádanek
 
 
MODUL:
 
Laboratoř biochemie, hematologie a nukleární med.
 
 
 
Požadavek zaevidován: 25.10.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Logování všechny změn při zadávání pracovního postupu vyšeteření mikrobiologie. U každé zapisované položky pracovního postupu se uloží nejen její hodnota, ale rovněž datum a čas změny, přihlášený uživatel a název počítače, ze kterého byla změna provedena.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :25.10.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vazba cen ZUM/ZULP v účtu na sklad lékárny
 
 
MODUL:
 
Lůžkový
 
 
 
Požadavek zaevidován: 25.10.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
V lůžkovém účtu v zadávaní ZUM je možné zapnout předplňování cen z dodacích listů zboží, které bylo dodáno na oddělení přes IS ústavní lékárny, který byl dodán dodavatelem.
Správce NIS aktivuje tuto možnost pro dané oddělení nastavením přepínače 'CENAUL'.
Podle kódu a lékové skupiny číslo 3 (PZT) se vybere z dodacích listů poslední známá cena tohoto zboží a tato cena je předplněna do materiálového účtu. Tato funkcionalita nezbavuje uživatele odpovědnosti za správnost ceny, která je ZP vyúčtována.
Pokud má oddělení více skladů, je nutné manuálně v databázi zadefinovat:
^DEF("odd",odd,"LEKZKR",sta)=zkratka_pracoviste_lekarny - pro stanici
^DEF("odd",odd,"LEKZKR")=zkratka_pracoviste_lekarny - pro cele oddělení
 
Správce má přístup k definici přes Správce systému->Definice oddělení->F4 Menu ->13.Vazba skladu léčiv k účtování ZUM/ZUL.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :21.10.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Úprava definice žadatele na pracovištích komplementu
 
 
MODUL:
 
Všeobecné úpravy s dopadem na celý NIS
 
 
 
Požadavek zaevidován: 21.10.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Definice žadatelů o vyšetření nebo jiné služby komplementu byla rozšířena o položku 'Platnost'. Pokud již pracoviště žadatele neexistuje je dlouhodobě neaktivní, lze zadáním hodnoty 'Ne' v položce Platnost zakázat výběr tohoto
pracoviště jako žadatele. Název zneplatněného pracoviště je v seznamu pracovišť podbarveno červenou barvou.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Úprava vykazování v laboratoř BIO, HEM - externí žadatelé
 
 
MODUL:
 
Laboratoř biochemie, hematologie a nukleární med.
 
 
 
Požadavek zaevidován: 21.10.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Při vyúčtování výkonů laboratorních vyšetření BIO a HEM byla provedena úprava pro následující konstelaci: žadatelem o vyšetření je externí ambulantní pracoviště, které žádá o provedení vyšetření pacienta, který je ke dni vystavení požadavku na vyšetření hospitalizován. Takovýto účet byl dříve odesílán do ZP. Nyní je zobrazen v seznamu chyb a není do ZP odeslán.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :20.10.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tisk ambulantního účtu pomocí FastReport
 
 
MODUL:
 
Ambulantní
 
 
 
Požadavek zaevidován: 20.10.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ambulantní účet je nyní možné tisknout pomocí FastReportové šablony.
Na stanici musí být aktivní tisk pomocí FastReport a v systému musí být aktivní FastReportová šablona 'SAMOPL'.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :12.10.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nová funkčnost Sumarizace DRG
 
 
MODUL:
 
Oddělení pro styk se zdravotními pojišťovnami
 
 
 
Požadavek zaevidován: 12.10.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
V modulu 'Oddělení pro styk s pojišťovnou' byla upravena funkčnost u 'Sumarizace DRG'. Tato funkce se spouští z podmenu 'DRG'.
Po spuštění se otevře přehled již zpracovaných DRG statistik.
Stiskem klávesy Ins otevřete formulář pro definici parametrů nového zpracování DRG statistiky. Podle toho, jak nadefinujete parametry sumarizace bude vypadat výsledná statistika. Je možné zadat za jaké období se má zpracování provézt (Datum od-do), rok platnosti relativních vah a cenu DRG případu. Dále je možné zadat rok platnosti grouperu nebo číselníku. Po zadání poslední položky formuláře proběhne zpracování, o jehož průběhu jste informováni v levém horním roku obrazovky. Po dokončení přibude v přehledu další položka.
Jednotlivé statistiky nelze opravovat, pouze zakládat (Ins), prohlížet (Enter) nebo smazat (Del).
Prohlížet zvolenou statistiku lze najetím na odpovídající řádek a stiskem klávesy Enter. Zobrazí se přehled parametrů definujících zvolenou statistiku.
Můžete spustit zobrazení dat pomocí OLAP tabulky nebo postupným potvrzováním klávesou Enter se dostat přes seznam dokladů pro konkrétní zdravotní pojišťovnu a typ výběru až po detaily jednotlivých dokladů.
OLAP statistiky jsou dva typy - Souhrnná klávesou F5 a po odděleních klávesou F6.
V jednodušší celkové OLAP statistice můžete na časové ose (roky, měsíce) položky Alpha DRG, DRG, zdrav. pojišťovna, doklad a rodné číslo. Statistiku lze setřídit podle kterékoliv z těchto položek.
OLAP statistika za oddělení rozšířuje celkovou statistiku o další položky. Je možné ji setřídit také podle typu dokladu, dokladu spojených s DRG, variabilního symbolu a také podle pracoviště nebo kliniky.
OLAP statistiky lze pochopitelně zpracovat také do grafu. Výsledné tabulky lze exportovat do formátu MS Excel a dalších.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :06.10.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tisk prvního dekurzu i po propuštění
 
 
MODUL:
 
Lůžkový
 
 
 
Požadavek zaevidován: 06.10.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
U pacientů po propuštění je možné dodatečně tisknout 1. dekurz z pacientské
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dokumentace přes položku č. 47 Tisk 1. dekurzu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :04.10.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Přidání příznaku skupiny DRG
 
 
MODUL:
 
Oddělení pro styk se zdravotními pojišťovnami
 
 
 
Požadavek zaevidován: 04.10.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Přidán sloupec definující typ DRG kódu.
Typ může nabývat tyto hodnoty
' ' - standatdní kód
'A' - alfakód
'V' - vyjmenované skupiny
 
Tabulka se zobrazí pokud si na seznamu hospitalizovaných pacientů zobrazíte dokumentaci pacienta a zvolíte položku 8. DRG.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :24.09.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Zapsání nově vystavené neschopenky u hosp.pac do tit.listu chor.
 
 
MODUL:
 
Lůžkový
 
 
 
Požadavek zaevidován: 23.09.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
V případě, že obsluha zadává do systému hospitalizovanému pacientovi novou neschopenku přes volbu "17. Neschopenka" v kompletní dokumentaci hospitalizovaného pacienta, objeví se před uložením dotaz, zda má být nově vystavená neschopenka zapsána do titulního listu chorobopisu.
Přistupuje-li se k evidenci neschopenek odjinud (ambulance ...), tento dotaz se nezobrazí.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :23.09.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vyhodnocení obecného sledování informací o pacientech dle věk.skup.
 
 
MODUL:
 
Ambulantní
 
 
 
Požadavek zaevidován: 21.09.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
V ambulantním modulu, v obecném sledování pacientů (7) byl vytvořen nový přehled a to podle věkových skupin. Rozdělení věkových skupin vychází z definice pro konkrétní oddělení, kterou je možno upravit ve Statistikách (11.Statistika - 8.Statistika počtu pacientů podle věk.sk., DG a výkonu - 2.Definice věkových skupin).
Po zpracování se zobrazí nejprve přehled věkových skupin, pod každou věkovou skupinou je seznam definovaných stavů pro aktuální oddělení a zvolenou věkovou skupinu. A pod každým stavem jsou jednotlivé záznamy.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :21.09.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kontrola ročního vyúčtovaní z VZP
 
 
MODUL:
 
Oddělení pro styk se zdravotními pojišťovnami
 
 
 
Požadavek zaevidován: 21.09.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
V pořizováku -> Vyúčtování -je možné si provést validaci uznaných hospit. případů a výkonů amb. péče, které přikládá VZP k ročnímu vyúčtování.
A). Kontrola hosp. případů:
Pro validaci je nutné zadat soubor se setavou z VZP a následně zadat soubor
s DRG dávkami za celý rok, které se vyexportují z pořizováku.
Po zpracování se zobrazí Validační sestava DRG případů.
Sestava je složená z těchto položek:
1.Pořadové číslo věty
2.Typ věty - může nabývat těchto hodnot:
a) D - Hospitalizace je registrována v pojišťovně ale není v pořizováku.
b) N - Hospitalizace je v pořizováku, ale VZP ji nemá registrovanou
c) CMI - DRG případ je správně CMI indexy neodpovídají.
d) DRG - DRG kódy z VZP sestavy a pořizováku neodpovídají
e) NEDATPRI - datumy přijetí v DRG případě jsou rozdílné
f) OK - DRG případy jsou v slouladu
3. RČ - rodné číslo
4. Datum přijetí
5. Datum propuštění
6. DRG kód.
7. Doplňující údaje (DRG, CMI,datum)
 
B) Kontrola amb. výkonů
Při kontrole amb. výkonů se provede zadání roku vyúčtování a nasledné načtení souboru z VZP.
Po kontrole se vytvoří
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :16.09.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Úprava výpočetních vztahů v laboratoři BIO, HEM
 
 
MODUL:
 
Laboratoř biochemie, hematologie a nukleární med.
 
 
 
Požadavek zaevidován: 16.09.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Do systému výpočetních vztahů v laboratoři BIO, HEM byla implemtována možnost zadávat textové konstanty, které lze na základě splněných podmínek přiřazovat jako výsledek. Hodnotu textové konstanty je nutné zadat ve tvaru, kdy text je uzavřen do apostrofů: 'TEXT'
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :14.09.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Úprava komentování lab. výsledků pacienta bez data narození
 
 
MODUL:
 
Laboratoř biochemie, hematologie a nukleární med.
 
 
 
Požadavek zaevidován: 14.09.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
U pacienta, který nemá zadáno datum narození, se neprovádí komentování lab.
výsledků. Výsledky jsou prezentovány pouze ve formě naměřených hodnot.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :08.09.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Přidání položky délka hospitalizace do seznamu propuštěných
 
 
MODUL:
 
Lůžkový
 
 
 
Požadavek zaevidován: 08.09.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Do seznamu propuštěných hospitalizací položka číslo 6. v modulu ^Ucetso byl přidán sloupec délka hospitalizace.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :06.09.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Evidence hodnocení rizika pádu
 
 
MODUL:
 
Lůžkový
 
 
 
Požadavek zaevidován: 01.09.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Byla nově vytvořena možnost evidovat hodnocení rizika pádu. V přehledu se zobrazí základní údaje o jednotlivých hodnoceních - datum a čas vytvoření, podpis autora a samozřejmě výsledek hodnocení.
Přehled se ovládá standardním způsobem. Klávesou Ins založíme nový záznam. K opravě slouží klávesa F9 a smazat záznam lze pomocí klávesy Del. Opravy a mazání jsou ale omezeny pouze na autora a den vystavení. Neboli právo editovat nebo mazat záznam má pouze autor a to jen v den vytvoření.
Klávesou Enter lze zobrazit detail jednotlivých hodnocení a k vytištění slouží klávesa F10.
Pokud je funkce aktivní a obsahuje nějaký záznam, informace o provedeném hodnocení se vloží do tisku dekurzu.
Správce NIS aktivuje tuto možnost pro dané oddělení nastavením přepínače 'RIZPAD'.
Funkce je společně s "Přehledem protokolů o pádu" umístěna v Jiné dokumentaci (19) hospitalizovaného pacienta jako funkce číslo 34 (Hodnocení rizika a protokoly o pádu). Následně je nutno zvolit 1.Hodnocení rizika pádu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :01.09.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Úprava systému autorizace průvodek
 
 
MODUL:
 
Laboratoř biochemie, hematologie a nukleární med.
 
 
 
Požadavek zaevidován: 01.09.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Do systéímu autorizace průvodek v laboratoři byla přidána možnost zadat datum, od kterého je povinně prováděna autorizace průvodek. Je-li datum zasáno, není nutné při tisku nálezů z archivu provádět autorizaci. Datum lze zadat: Hlavní menu laboratoře -> definice -> 27 - Definice uživatelů s právem autorizace výsledků -> Klávesa 'F5 Autorizovat od data'.
 
 
(C) Prosoft Kroměříž s.r.o.      e-mail: prosoft@prosoft.cz