NIS TREE -  uživatelská příručka
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Seznam změn a úprav NIS TREE za období: 01.04.2010 - 30.06.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ve všech programových modulech
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :29.06.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mikrobiologie-OLAP statistika výsledků vyšetření-FLEX
 
 
MODUL:
 
Mikrobiologie
 
 
 
Požadavek zaevidován: 29.06.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Byla vytvořena nová OLAP statistika výsledků mikrobiologických vyšetření. Po spuštění je nutno zadat časové rozmezí (datum od-do) a zvolit z číselníku typ vyšetření, pro který má být statistika zpracována.
Výsledná statistika má na ose X Rok a Měsíc vyšetření, na ose Y pak jsou
Materiál, Bakterie, RČ pacienta, IČZ, Odbornost a zkratka pracoviště žadatele. Dále pak diagnóza pacienta, typ vyšetření, ATB a Citlivost na ně.
Součtovaným sloupcem je počet vyšetření.
Funkce se bude spouštět přímo z hlavního menu uživatele. Správce systému musí založit novou položku do seznamu funkčních bloků. Funkce se spuští rutinou ^mikflex (Zkratka=mikflex; název=FLEX; Rutina=^miklex). Správce pak
vloží funkci do seznamu oprávnění určeným uživatelům.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :25.06.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Úprava zpracování lůžkových účtů hospit. delších než 99 dní
 
 
MODUL:
 
Lůžkový
 
 
 
Požadavek zaevidován: 25.06.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
U hospitalizací, které delších než 99 dní, není nutné ukončovat chorobopis a zakládat nový. Byla provedena úprava zpracování účtů hospitalizací delších než 99 dní. Takovýto účet je automaticky rodělen na epizody délky max. 99 dní.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :21.06.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Při porodu více dětí je hlavní dg automaticky Z38.3
 
 
MODUL:
 
Lůžkový
 
 
 
Požadavek zaevidován: 18.06.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Při porodu se automaticky nastavuje hlavní dg novorozence na Z38.0. Nicméně v případě vícečetného těhotenství má být hlavní dg všech narozených dětí Z38.3. Hlavní dg se automaticky nastavuje při průchodu "Propuštění pediatrem" v modulu Novorozenci. Nyní systém automaticky podle počtu narozených dětí nastaví správnou hlavní diagnozu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :18.06.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Zpráva o novorozenci - při vrozené vadě nesmí hlavní dg začínat Q
 
 
MODUL:
 
Lůžkový
 
 
 
Požadavek zaevidován: 18.06.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Pokud je uvedeno při porodu, že dítě se narodilo s vrozenou vadou, nesmí jeho hlavní diagnoza začínat na Q. Při první editaci údajů pro Zprávu o novorozenci v modulu Novorozenci jsou všechny zadané dg začínající písmenem Q přesunuty mezi dg vrozené vady. Pokud jsou dg zadávány manuálně až při editaci, již se nepřenesou.
Začíná-li hlavní dg písmenem Q, je uživatel při kontrole před tiskem upozorněn, že v případě vrozené vady dítěte nesmí hlavní dg začínat písmenem Q.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :11.06.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Regulační platby-definice přípustných způsobů úhrady RP v čase
 
 
MODUL:
 
Všeobecné úpravy s dopadem na celý NIS
 
 
 
Požadavek zaevidován: 06.06.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Do systému regulačních plateb byla implemntována možnost definovat způsoby úhrady regulačních poplatků pro podmínky konkrétní nemocnice. Tato úprava byla provedena v souvislosti s rušením tzv. darovacích smluv, které budou v
různých krajích rušeny s různým datem účinnosti.
Definici seznamu povolených způsobů úhrady RP lze provést ve správci reg.plateb -> Definice -> Povolené způsoby úhrady. Je zobrazen seznam všech způsobů úhrady. klávesou 'Ent' vyberete konkrétní způsob úhrady a následně je zobrazen seznam pravidel s platností v čase. Pokud není definice provedena, jsou povoleny všechny způsoby úhrady. Pokud hodláte některý způsob úhrady zakázat, zadáte datum, od kterého toto pravidlo platí a zakážete platnost tohoto způsobu úhrady. Pokud hodláte od nějakého data platnost pravidla obnovit, přidáte datum a povolíte platnost způsobu úhrady. V rámci definice pravidla lze definovat výjimky pro konkrétní typ péče. Výjimka znamená, že pokud pro daný typ péče (ambulance, hospitalizace) není vybraný způsob úhrady povolen, je uživatel upozorněn, že není povoleno zvolený způsob úhrady používat. Pokud uživatel trvá na zápisu, je výběr vybraného spůsobu úhrady proveden.
Jak postupovat v případě zrušení darovacích smluv k určitému datu 'D':
1) Správce plateb může s přestihem ukončit platnost způsobu úhrady 'D-dar' od data 'D'.
2) Ambulance - změna se provozu ambulancí nedotkne, zrušení daru začne být aktivní v 0 hod 0 minut 1 sekunda v den, kdy jsou dary zrušeny.
3) Hospitalizace - lůžková oddělení provedou dne 'D' (první den neproplácení R.P.) vyúčtování regulačních plateb všem hospitalizovaným pacientům. Ve vyúčtování bude uveden takový způsob úhrady, který si bude pacient přát. Správce plateb musí pro pravidlo zakazující způsob úhrady 'dar' definovat výjimku pro typ péče 'H'.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
! ! ! Pokud nebude výjimka v tomto pravidle zadefinována, nebude možné provést vyúčtování lůžkové péče jako 'dar', protože bude tento způsob úhrady zakázán ! ! !
Až provedou všechna lůžková oddělení vyúčtování R.P. za období, do ukončení platnosti způsobu úhrady 'dar', zruší správce v pravidle pro způsob úhrady 'dar' výjimku pro typ péče 'Hospitalizace'.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :09.06.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Import nálezů histologických vyšetření do NIS ve formátu XML
 
 
MODUL:
 
Všeobecné úpravy s dopadem na celý NIS
 
 
 
Požadavek zaevidován: 25.05.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Do nis byla implementována možnost importu histologických nálezů ve formátu DASTA MZ ve verzi XML. Pro správné spojení nálezu a hospitalizace je nezbytné, aby soubor obsahoval blok 'lo'- údaje o žadateli vyšetření, kde je nezbytný element 'dat_za' - datum vystavení žádosti o vyšetření.
Pro provedení definice importu dat správce systému přidá do seznamu funkcí vstupní bod pro definici importního procesu 'DefRozhr^impdata()'. V sheduleru je třeba naplánovat pravidla pro automatické spoštění úlohy Prosoft.Tast.Impdata, která import dat do NIS ze souboru.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :07.06.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Možnost nevykazovat kód výkonu za poplatky pro danný typ péče
 
 
MODUL:
 
Oddělení pro styk se zdravotními pojišťovnami
 
 
 
Požadavek zaevidován: 07.06.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
V agendě regulačních poplatků je možné pro daný typ péče a způsob úhrady nevykazovat kódy regulačních poplatků (zaplaceno, nezaplaceno, osvobozen) při zpracování účtů do pojišťovny.
Definici může provést správce plateb Definice -> Kódy regulačních poplatků.
Pro zvolený typ péče je možné a přidat nový záznam s datem, od kterého bude platná změna vykazování konkrétního způsobu úhrady. Pokud nemá být některý ze spůsobu úhrady vykazován zdravotním pojišťovnám, ísto kódu výkonu zadáte znak '*'. Poté počínaje zadaným datem přestanou být kódy regulačních poplatků pro daný způsob úhrady vykazovány.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :04.06.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Rozšíření OLAP statistiky vystavených receptů
 
 
MODUL:
 
Všeobecné úpravy s dopadem na celý NIS
 
 
 
Požadavek zaevidován: 03.06.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ve statistice vystavených receptů byly přidány dimenze 'kód léku' a 'kód podskupiny PZT' na konec seznamu dimenzí. Podksupina PZT je uvedena pouze u
léčiv skupiny PZT. Léčiva ostatních lékových skupin nemají uveden žádný kód podskupiny PZT.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :03.06.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
RDG- rozšíření hlavičky pacienta o rodné číslo
 
 
MODUL:
 
RDG modul - RTG, CT, SONO, MR ....
 
 
 
Požadavek zaevidován: 03.06.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
V RDG modulu při práci s průvodkami konkrétního pacienta bylo upraveno záhlaví údajů o pacientovi v horní části obrazovky. Datum narození pacienta bylo nahrazeno rodným číslem (číslem pojištěnce) pacienta.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Patologie - export cerv. screeningu za období více roků současně
 
 
MODUL:
 
Patologie
 
 
 
Požadavek zaevidován: 03.06.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Do modulu patologie byla implemntována možnost expotu dat cervikálního screeningu za období delší než 1 rok. V modulu patologie je v menu položka č. 10 Export Cervix. Doposud se dala exportovat data jen v rámci jednoho roku. V současnosti lze do exportu zahrnout všechna vyšetření v libovolně specifikovaném období.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :28.05.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ověření oprávnění uživatele při spouštění fce klávesovou zkratkou
 
 
MODUL:
 
Všeobecné úpravy s dopadem na celý NIS
 
 
 
Požadavek zaevidován: 28.05.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Aplikace, které lze spouštět z kteréhokoli bodu NIS pomocí klávasových zkratek byla implemntována možnost omezit spouštění definovaných aplikací v závislosti na seznamu funkcí v oprávnění uživatele. Administrátor má nyní možnost v definici funkcí pomocí klávesové zkratky Alt+písmeno nastavit nový parametr 'Kontrola proti oprávnění'. Tato položka může nabývat hodnot Ano/Ne.
V případě, že bude nastaveno Ano, proběhne při každém pokusu o spuštění této funkce pomocí odpovídající klávesové zkratky kotrola, zda je přihlášený uživatel oprávněn tuto funkci opravdu spustit. Pokud není, objeví se chybové hlášení, které jej na tuto skutečnost upozorní.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :24.05.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Automatické rozlišení předchozích hospitalizací při příjmu k hosp.
 
 
MODUL:
 
Lůžkový
 
 
 
Požadavek zaevidován: 24.05.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Při zakládání nového chorobopisu byla do NIS implementována možnost automatického rozlišení, zda se jedná o novou
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
nebo pokračující hospitalizaci. Pokud je detekována pokračující hospitalizace, systém vypočítá délku předchozích hospitalizací a automaticky bez dotazu či potvrzování vloží údaj do hosp. účtu. Max. počet dní předchozí hopitalizace je bez ohledu na jejich skutečný počet 99. Správce NIS aktivuje tuto možnost pro dané oddělení nastavením přepínače 'OPAKHOS'. Standardně je tento přepínač vypnutý.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :20.05.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Archivace hesel použitých při změně hesla uživatele
 
 
MODUL:
 
Všeobecné úpravy s dopadem na celý NIS
 
 
 
Požadavek zaevidován: 20.05.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Rozhodne-li se uživatel změnit si své heslo po přihlášení a přepínač NOPASSW má hodnotu Ne, archivují se u každého uživatele všechna jeho použitá hesla defaultně po dobu 60 dní. To znamená, že uživatel nesmí opakovaně použít stejné heslo po tuto dobu. V případě, že pokusí zadat dříve použité heslo, je upozorněn, že to není možné. Lhůta 60 dní se dá korigovat pomocí přepínače HESLOUT, kde se nastaví jiný počet dní nebo 0
pro neomezenou platnost hesla.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Pořizovák - číselník markerových kódů pro potřeby DRG
 
 
MODUL:
 
Oddělení pro styk se zdravotními pojišťovnami
 
 
 
Požadavek zaevidován: 20.05.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
V pořizováku je zaveden číselník vazeb výkonů a souvisejících markerových kódů, které se vykazují v souvislosti s kódy výkonů. Tato definice slouží pro kontrolu lůžkových výkonů, kterou spustíte Práce s účty -> Kontroly -> 71 Kontrola lůžkových účtů na DRG.
Definice se provádí v modulu 'Oddělení pro styk se zdrav. pojišťovnami' podmenu DRG. V seznamu výkonů je možné editovat seznam markerových kódů, které jsou navázány na kód výkonu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Objednání ambulantní návštěvy při propuštění z lůžk. oddělení
 
 
MODUL:
 
Lůžkový
 
 
 
Požadavek zaevidován: 10.05.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
V systému front byla implementována možnost objednat pacienta do odborné ambulance nemocnice při ukončení hospitalizace. Při generování propuštěcí zprávy před vyplněním textového okna 'Doporučení a kontrola' je uživatel dotázán, zda hodlá objednat propuštěného pacienta ke kontrole v ambulanci. Pokud objednávku pacienta provede, je do textového okna 'Doporučení a kontrola' předplněn text o datu kontroly a ambulanci.
POZOR - tato možnost může být aktivována pouze na systémech, kde je aktivní systém front! Správce NIS aktivuje tuto možnost pro dané oddělení nastavením přepínače 'AMBOBJHOS'.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :19.05.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Rozšíření tiskové šablony pro tisk dekurzu
 
 
MODUL:
 
Lůžkový
 
 
 
Požadavek zaevidován: 19.05.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tisková šablona pro tisk dekurzu (DEKURS) byla rozšířena o 2 nové položky. Jedná se o zkrácený popis nejnovější alergické anamnézy pacienta (Alergie) a pak o kompletní text alergické anamnézy (Alergie text). Obě položky je možno využít v libovolné variantě této tiskové šablony.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Definice seznamu lab. metod BIO, HEM - definice mezí a čísla metody
 
 
MODUL:
 
Všeobecné úpravy s dopadem na celý NIS
 
 
 
Požadavek zaevidován: 19.05.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
V definici seznamu laboratorních metod BIO, HEM v NIS byla implementována možnost definice čísla laboratorní metody a možnost definice mezí výsledku vyšetření dle pohlaví a věku pacienta.
POZOR !!! Tuto možnost je dovoleno aktivovat pouze na systémech s externím laboratorním systémemm který není intergrální součástí NIS!!!
Manuální definici čísla laboratorní metody Správce NIS aktivuje pro celý NIS nastavením přepínače 'DEFMMAN'.
Definice mezí výsledku vyšetření Správce NIS aktivuje pro celý NIS nastavením přepínače '"DEFMETMEZ'.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :18.05.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Laboratoř BIO, HEM, NUK - tisk čárových kódů přes Fast Report
 
 
MODUL:
 
Laboratoř biochemie, hematologie a nukleární med.
 
 
 
Požadavek zaevidován: 18.05.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Do informačního systému laboratoří BIO, HEM, NUK byla implementována možnost tisku šítků s čárovými kódy přes FastReport. Podmínkou pro zavedení tohoto způsobu tisku je instalace a přímé připojení tiskárny čárového kódu k OS WINDOWS.
V LIS je nutné provést definici způsobu tisku štítků: hlavní menu LIS -> 22-Definice čárového kódu -> 1-Definice tiskárny čárového kódu a etikety -> 0-Definice tisku přes FASTREPORT. Zde je nutné provést definici: 'Počítač tiskne všechny BAR kódy přes FASTREPORT? :Ano'. Do NIS jsou dodány a nainstalovány šablony:
- LABBIOBARR: Biochemie - štítek na zkumavku RUTINA
- LABBIOBARS: Biochemie - štítek na zkumavku STATIM
- LABBIOHLA : Biochemie - opis štítku na žádanku
- LABHEMBARR: Hematologie - štítek na zkumavku RUTINA
- LABHEMBARS: Hematologie - štítek na zkumavku STATIM
- LABHEMHLA : Hematologie - opis štítku na žádanku
 
POZOR !!! V šablonách je definována jako implicitní norma čárového kódu '2-5-interleaved'. Pokud používá Vaše laboratoř jinou normu čárového kódu, opravu provedete v šabloně kliknutím na objekt čárového kódu přes editor čárového kódu -
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
položka 'Typ čárového kódu'.
V Rámci LIS je pro různé počítače možný paralelní provoz původního způsobu tisku a tisku přes FastReport.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :17.05.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Import číselníku LP/PZLU (HVL) ze SUKL do NIS
 
 
MODUL:
 
Oddělení pro styk se zdravotními pojišťovnami
 
 
 
Požadavek zaevidován: 17.05.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
V modulu Oddělení pro styk se zdravotní pojišťovnou přibyla v Číselnících možnost importovat seznam léčiv a PZLU (HVL) hrazených ze zdravotního pojištění, který je distribuován SÚKLem. Po zvolení položky Číselník SÚKL se otevře přehled posledního nahraného číselníku v NIS TREE. Stiskem klávesy Ins (Import nového) a souhlasem s potvrzovacím dotazem spustíme import nového číselníku. Import není možné plně zautomatizovat, proto je nejprve nutné stáhnout z internetu na lokální disk aktuální verzi číselníku z internetových stránek www.sukl.cz. Aktualní verze lze v době provedení této úpravy najít na adrese: http://www.sukl.cz/seznam-leciv-a-pzlu-hrazenych-ze-zdrav-pojisteni
Je nutno stáhnout plný soubor s aktuálními úhradami v datovém rozhraní SÚKL CAU08-02 (s příponou TXT) např.: SCAU100504.txt.
Po spuštění importu je obsluha nejprve dotázána na lokální disk, ze kterého
bude import probíhat. Poté je zobrazen seznam adresářů a souborů na disku. Vyberete soubor, který hodláte importovat a následně je proveden import číselníku do modulu pojišťovny. Stiskem klávesy Enter je možné zobrazit podrobnosti o libovolném léčivu v číselníku.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vložení nové položky do číselníku HVL mimo import číselníku VZP
 
 
MODUL:
 
Oddělení pro styk se zdravotními pojišťovnami
 
 
 
Požadavek zaevidován: 14.05.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Byla implementována možnost manuálního doplnění položky do číselníku HVL, který je standardně distribuován VZP. Před zahájením této operace je zapotřebí načíst aktuálně platný číselník HVL, distribuovaný SÚKLem. Import
a prohlídka číselníku je dostupná v pořizováku -> číselníky -> Číselník SÚKL.
Doplnění položky do číselníku HVL lze provést v modulu 'Oddělení pro styk s pojišťovnou' -> Všechny číselníky ZP. Zvolte zdravotní pojišťovnu, poté číselník HVL (Hromadně vyráběná léčiva) a vyberte aktuálně platný číselník, který hodláte doplňovat. Zobrazí se položky aktuálně platného číselníku HVL. V seznamu HVL lze stiskem klávesy 'Ins' otevřít formulář pro založení nové položky. První položka-kód léku je kontrolována proti poslední verzi SÚKL číselníku importovanému do NIS TREE (popsáno výše).
(V případě, že léčivo se zde nevyskytuje, pravděpodobně je nutno aktualizovat SÚKL číselník.) Po zvolení kódu léčiva se předplní část položek formuláře. V případě, že jste správně vyplnili všechny potřebné položky, můžete formulář uložit klávesou End. Položku není z bezpečnostnch důvodů možné dodatečně opravovat!!! Dbejte na správnost zapisovaných údajů!!! Není možné vložit položku s kódem, který již v číselníku existuje.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :13.05.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Možnost definovat privátní fronty
 
 
MODUL:
 
Lůžkový
 
 
 
Požadavek zaevidován: 13.05.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
V definici front přibyla položka Privátní. Tato položka umožňuje zobrazit v seznamu front takto označenou frontu pouze oddělení, které je definováno jako vlastník fronty.
!!!! Je nutné u instalace této změny po nahrání tříd spustit query, která inicializuje hodnotu ve sloupci:
 
UPDATE WF.DefFronta set Privatni=0
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vkládání kódu ústavní pohotovostní služby do amb. účtu
 
 
MODUL:
 
Ambulantní
 
 
 
Požadavek zaevidován: 13.05.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Do informačního systému ambulance byla implementována možnost automatického vykázování výkonu v ústavní pohotovostní službě. Pokud se dle data času záznmu v hlavičce ambulantního záznamu jedná o 7kon prováděný v ústavní pohotovostní službě je dopsání amb. záznamu uživatel dotázán na vložení definovaného kódu výkonu v ústavní pohotovostní službě. Při kladné odpovědi je kód výkonu automaticky vložen. Časová kritéria pro vyhodnocení, zda se jedná o výkon v ústavní pohotovostní službě jsou definována v systému pro styk se zdravotními pojišťovnami.
Správce NIS aktivuje tuto možnost pro dané oddělení definicí kódu výkonu do přepínače 'KODSLUZ'.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :11.05.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dotisk programu do dekurzu přes FastReport
 
 
MODUL:
 
Lůžkový
 
 
 
Požadavek zaevidován: 11.05.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Byla přidána šablona pro dotisk programu do dekurzu pomocí FastReportu. Jedná se tedy pouze o dotisk 'denního programu'!. Pokud je aktivní tisk přes FastReport a šablona "PROGD" je aktivní, je dotisk programu realizován přes tuto tiskovou šablonu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :10.05.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Šablony pro export nálezů mikrobiologických výsledků z mikrobiol.
 
 
MODUL:
 
Lůžkový
 
 
 
Požadavek zaevidován: 10.05.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Byly vytvořeny 2 šablony pro prezentaci nálezu mikrobiologického vyšetření 1) v dekurzu a propouštěcí zprávě
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2) pro prohlížení nálezu v MiBi žádance/archivu MiBi vyšetření
 
První šablona odpovídá formátu klasické tiskové sestavy pro tisk mikr. výsledků.
Druhá šablona slouží k exportu výsledků do dekurzu a propouštěcí zprávy. Její formát je o proti formátu tisku nákezu zjednodušen.
Tyto šablony lze využít pouze na systémech, kde je implemntován provoz MiBi
laboratoře dodavatelem.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :07.05.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Správce nozokomiálních nákaz - statistika
 
 
MODUL:
 
Mikrobiologie
 
 
 
Požadavek zaevidován: 04.05.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Do modulu správce nozokomiálních nákaz byla implentována statistika nahlášených NN formou OLAP. Do zpracování byly zahrnuty údaje:
- rok
- měsíc
- oddělení
- brána NN
- lokalizace NN
- zdroj NN
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Exporty výsledků pomocí exportních šablon ve FastReport
 
 
MODUL:
 
Všeobecné úpravy s dopadem na celý NIS
 
 
 
Požadavek zaevidován: 06.05.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Exportní šablony mohou sloužit pro formátování vydávaných výsledků v rámci NIS. Například přenos mikrobiologického nálezu z oddělení mikrobiologie žadateli v rámci NIS.
Pro správce systému přibyla možnost vytvářet ve FastReportu exportní šablony. Postup vyvoření šablony je obdobný jako u tiskové šablony. Exportní sestava vychází z tiskové šablony. Editace se spouští z přehledu variant zvolené tiskové šablony stiskem klávesy F7 (PRCH Návrh). K existujícím GUI a CHAR návrhům tedy nyní přibyl i PRCH návrh.
V případě, že u zvolené varianty již existuje více než jedna exportní sestav, zobrazí se nejprve jejich seznam, který je možno upravovat. Vlastní editace je shodná s editací CHAR návrhu (F6).
Tato možnost je nyní implemntována v exportu nálezu mikrobiologického vyšetření. Platí pouze pro systémy, kde je provozován MIS dodavatele.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :05.05.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Export vybraných typů dat z NIS do IZIP
 
 
MODUL:
 
Všeobecné úpravy s dopadem na celý NIS
 
 
 
Požadavek zaevidován: 16.03.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Do NIS TREE byla ipmlementována možnost exportovat vybraná data z NIS do elektronické zdravotní knížky IZIP. Jedná se o následující typy dat:
- Text propouštěcí zprávy + seznam DG
- Text ambulantního nálezu + seznam DG
- Text nálezu RDG vyšetření
- Text nálezu vyšetření patologie
- Recepty vystavené na hromadně vyráběné léčivé přípravky
- Alergie pacienta
- Text nálezu vyšetření mikrobiologie (je-li provoz laboratoře součástí NIS TREE)
- Nález vyšetření Biochemie + Hematologie + Nukleární medicíny položkově po jednotlivých metodách (je-li provoz laboratoře součástí NIS TREE)
 
Odesílat data do IZIP je možné pouze za podmínek:
 
a) Daných společností IZIP a.s. Zejména se jedná o podmínky:
 
- uzavřená smlouva mezi zdrav. zařízením a společností IZIP
- lékaři nebo pracovníci, kteří budou garanty odesílaných dat musí mít registraci v IZIP + Přidělené přístupové heslo + Osobní heslo, která jsou nezbytná pro fyzické odeslání dat do IZIP.
- pacient jehož data mají být odeslána musí mít aktivovanou zdravotní knížku ve společnosti IZIP.
- příslušný nález/zprávu musí zapsat/sestavit pracovník-garant dat, který je registrován u společnosti IZIP. Nálezy/zprávy sestavené/zapsané neregistrovanými pracovníky nebudou odeslány do IZIP!
- zařízení musí od společnosti IZIP obdržet certifikát 'ca-bundle.crt' pro přístup k serverům IZIP a tento nainstalovat do adresáře 'c:\izip\'.
 
 
b) Daných obecnými pravidly pro odesílání dat v NIS:
 
- Uživatel musí mít v NIS definované RČ, přístupové heslo + osobní heslo dané společností IZIP. Definici musí provést každý uživatel sám a to následujícím způsobem:
1) klávesou Ctrl+X kdykoli po přihlášení uživatele je vyvvoláno menu
2) výběr položky v menu: 'Nastavení uživatele'
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3) výběr položky v menu: 'Nastavení přístupu pro IZIP'
4) definice RČ uživatele, přístupového hesla a osobního hesla
5) nechce-li být uživatel dotazován na odeslání každého nálezu do IZIP, zadá ve formuláři do položky 'Souhlas s automatickým odesíláním dat do IZIP bez autorizace(A/N):' hodnotu 'Ano'.
- Ze serveru CACHE musí být dostupný server pro příjem dat společnosti IZIP
- Musí být provedena definice parametrů komunikace se serverem IZIP. Tuto definici provede správce systému v aplikaci pro správu systému IZIP v rámci NIS. Hlavní menu -> Definice -> Definice serveru.
- Musí být ve správci úloh naplánována úloha pro automatické provedení exportu připravených dat do IZIP. Export lze provést příkazem:
d ##class(NIS.IZIP.Data).OdesliData()
 
 
c) Daných pravidly pro garanci odesílaných dat oprávněnými pracovníky, kteří jsou registrováni v IZIP a mají ve společnosti IZIP definována práva pro garanci a odesílání dat. Rozumí se, že oprávněný pracovník je při zápisu/generování zprávy/nálezu aktuálně přihlášen k NIS. (podmínky, za kterých budou konkrétní typy dat zařazeny k odeslání do IZIP) :
- Text propouštěcí zprávy + seznam DG: propuštěcí zpráva musí být primárně vygenerována oprávněným pracovníkem.
- Text ambulantního nálezu + seznam DG: text nálezu musí být zapsán oprávněným pracovníkem.
- Text nálezu RDG vyšetření: text nálezu musí být zapsán oprávněným pracovníkem.
- Text nálezu vyšetření patologie: Do definice podpisů nálezů je třeba provést novou definici všech uživatelů, kteří jsou oprávněni podepisovat nálezy. Hlavní menu -> Katalogy tohoto pracoviště -> Seznam podpisů -> F9 Oprava podpisu.
- Recepty vystavené na hromadně vyráběné léčivé přípravky: recept musí být vystaven oprávněným pracovníkem.
- Alergie pacienta: text alergie musí být zapsán oprávněným pracovníkem.
- Text nálezu vyšetření mikrobiologie: nález musí být autorizován oprávněným pracovníkem.
- Nález vyšetření Biochemie + Hematologie + Nukleární medicíny: nález musí být autorizován oprávněným pracovníkem. Není-li autorizován nebo autorizace naní v laboratoři zavedena, musí být oprávněným pracovníkem alespoň vytištěn.
 
Data uvedená v záhlaví tohoto popisu jsou automaticky zařazována do fronty pro export dat vždy po provedení tisku daného nálezu/zprávy a při splnění výše uvedených podmínek. Je-li provedena dodatečná oprava dat a je-li tato oprava vytištěna, jsou data opakovaně odeslána na server IZIP. Do fronty k odeslání dat jsou zařazeny všechny nálezy všech pacientů. Validace pacientů registrovaných v IZIP je prováděna vždy v rámci
odeslání dat. Je-li při validaci během odesílání dat zjištěno, že pacient není v IZIP registrován, nejsou data odeslána a jsou automaticky vyřazena z fronty.
Správce systému má přístup ke statistice a vyhodnocení dat odesílaných do IZIP.
Na pracovištích komplementu (např. biochemie, hematologie, mikrobiologie ...), kde výsledky v době služby vydávají i pracovníci nelékaři, kteří nejsou registrováni v IZIP, lze řešit odesílání dat do IZIP následovně:
1) Uživatel nelékař se přihlásí do NIS.
2) Spuští definici přístupových hesel k serveru IZIP, jak bylo popsáno výše.
3) Uživatel registrovaný v IZIP zadá svoje osobní a přístupové heslo (nelze při zadání zobrazit) a uloží definici.
4) Odeslání dat je provedeno na účet registrovaného uživatele, ale v odeslaných datech je v textu podpisu uveden pracovník, který data skutečně vytvořil a odeslal.
Nehrozí zneužití přihlašovacích údajů k serveru IZIP a je umožněno odesílání dat uživateli neregistrovanými v IZIP.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :30.04.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
NIS-kontrola při zpracování účtů na nasmlouvané IČP a odbornost
 
 
MODUL:
 
Oddělení pro styk se zdravotními pojišťovnami
 
 
 
Požadavek zaevidován: 29.04.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Při zpracování všech typů účtů v NIS je v hlavičce účtu prováděna kontrola na přípustnost kombinace IČP a odbornosti. Například pacient, který je hospitalizován na JIP v kategorii 'T' a odbornosti 'I' nedosáhne v daném dni minimálního počtu TISS bodů. V tomto případě lze vykázat pouze lůžkoden v odbornosti 'H', který ale není nasmlouván pro IČP a odbornost příslušné JIP. V případě nesouladu mezi IČP a odborností je při zpracování účtů zobrazena chyba 32 "IČP a odbornost neodpovídajínasmlouvanému."
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :26.04.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nové rozhraní dokladu návštěvní služby
 
 
MODUL:
 
Oddělení pro styk se zdravotními pojišťovnami
 
 
 
Požadavek zaevidován: 26.04.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Do pořizováku bylo implementováno nové rozhraní pro export dávek návštěvní služby dané změnou metodiky VZP. Správce NIS aktivuje tuto možnost nastavením přepínače 'POJ0110'.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Zobrazení údajů o požadavku při zápisu konz. nálezu
 
 
MODUL:
 
Lůžkový
 
 
 
Požadavek zaevidován: 26.04.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Při nálezu konziliárního vyšetření se v pravém dolním rohu editačního okna zobrazí následující údaje o požadavku na konziliární vyšetření:
- jméno žadatele
- datum a čas vystavení požadavku
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Omezení počtu náhrad v ambulantním a lůžkovém účtu
 
 
MODUL:
 
Všeobecné úpravy s dopadem na celý NIS
 
 
 
Požadavek zaevidován: 26.04.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
V ambulantním a lůžkovém účtu bylo zavedeno omezení počtu zvolených náhrad na 2. Při pokusu o zadání 3. náhrady je obsluha na toto omezení upozorněna.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :23.04.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Umožnit vkládat výkony v lůžkovém účtu mimo pasport
 
 
MODUL:
 
Lůžkový
 
 
 
Požadavek zaevidován: 23.04.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Při vykazování výkonů mimo pasport je umožněno vkládat tyto výkony do lůžkového účtu.
Správce NIS aktivuje tuto možnost pro dané oddělení nastavením přepínače 'INSNOPAS'.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :22.04.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Uživatelsky definovaná nastavení pro OLAP statistiky
 
 
MODUL:
 
Všeobecné úpravy s dopadem na celý NIS
 
 
 
Požadavek zaevidován: 22.04.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
V OLAP statistikách kdekoliv v rámci NIS TREE je nyní možné vytvářet si uživatelsky definovaná nastavení. Toto nastavení je vázáno na konkrétního uživatele NIS TREE a každý uživatel si jich může vyrobit libovolný počet.
Před vlatním zpracováním statistiky se vždy zobrazí "Seznam uložených nastavení pro OLAP". První položkou je Implicitní zpracování, které není možno upravovat. Pod něj se postupně řadí jednotlivá uživatelská nastavení.
 
Pro zahájení zpracování statistiky s libovolným se zobrazených nastavení stačí najet pomocí kurzorových šipek na uživatelem zvolené a stisknout klávesu Enter.
 
Pro založení nového nastavení stiskněte klávesu Ins a zadáte popis nově vytvářeného nastavení a potvrdíte klávesou Enter. Tento popis se bude zobrazovat v přehledu nastavení a měl by jednoznačně identifikovat obsah tohoto nastavení.
 
Pokud chcete dodatečně opravit popis nastavení, stisknete klávesu F9 a upravíte popis. Opět potvrdíte stiskem Enter.
 
Smazat staré nebo přebytečné nastavení lze klávesou Del. Nechtěnému smazání
brání potvrzení této operace.
 
Jednotlivé úpravy uživatelského nastavení jsou koncentrovány v menu spouštěném klávesou F4. Toto menu obsahuje následující funkce:
- Osa X
- Osa Y
- Pevně definované sloupce
- Definice podmínek
- Kalkulované sloupce
 
První dvě funkce jsou obdobné s slouží k vytvoření seznamu položek na jednotlivých osách - X nebo Y. Po spuštění funkce se zobrazí seznam položek
definovaných pro konkrétní osu. Zobrazuje se pořadí položky, její zkratka, datový typ a název. Celý přehled se ovládá pomocí obvyklých funkcí - vložení nové položky klávesou Ins, oprava klávesou F9 a smazání položky stiskem klávesy Del. Upravovat lze pouze položky a jejich pořadí. Nelze měnit zkratku, datový typ ani název položky. Položka nesmí být použita více než jednou na kterékoliv z os. Klávesa Esc umožní návrat na předchozí menu.
 
Pevně definované sloupce umožní zadat součtované sloupce. Přehled položek se ovládá obdobně jako předchozí přehled položek na jednotlivých osách.
Není možné vložit jiné než numerické položky (datový typ N - %integer, %float).
 
V Definici podmínek lze vytvořit jednodušší či složitější podmínky pro danou statistiku. Zobrazí se opět přehled, který se ovládá standardním způsobem - vložení nové položky stiskem Ins, oprava klávesou F9 a smazání položky pomocí Del. Všechny zadané položky dohromady vytvoří výslednou podmínku. Jednotlivé položky na sebe tedy musí navazovat. V každém řádku podmínky je možno zvolit logický operátor navazující na předchozí řádek, otevřít nebo uzavřít závorku (obě pole mohou nabývat hodnot Ano/Ne, kde předvoleno je Ne), vybrat položku, říci zda bude interaktivní či nikoliv (platí totéž, co u závorek), vybrat podmínku a na ni navazující hodnotu.
 
Kalkulované sloupce slouží k definování uživatelských sloupců ve statistice. Opět se otevře přehled, který zobrazuje Název sloupce, typ zpracování tohoto sloupce a vlastní definici obsahu sloupce. Ovládání je opět obdobné jako v předchozím případě : Ins pro založení nového sloupce, F9 pro jeho opravu a Del pro smazání. Jsou definovány 4 základní typy zpracování uživatesky definovaných sloupců a to:
SUMA - součet hodnot celého sloupce
COUNT - počet prvků v celém sloupci
DIST - počet unikátních výskytů v celém sloupci
AVERAGE - průměrná hodnota za celý sloupec
Předvoleným typem je SUMA.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Po zadání hlavičky sloupce se otevře v dolní části vlastní definice. Ovládání je stejné jako v přehledu sloupců. Postupným přidáváním položek, konstant a operátorů definujete sloupec. V jednom kroku lze zadat vždy pouze jednu položku (konstantu) nebo operátor, nikoliv obojí současně.
Pokud potřebujete zadat místo položky číselnou konstantu, stačí v poli položka napsat požadované číslo.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :21.04.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Pořizovák - OLAP statistika za období delší než jeden rok
 
 
MODUL:
 
Oddělení pro styk se zdravotními pojišťovnami
 
 
 
Požadavek zaevidován: 21.04.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
V OLAP statistice bylo přidána možnost zpracovávat období přes více roků.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :19.04.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dispečink dopravy - změna zobrazení fronty podle pacienta
 
 
MODUL:
 
Doprava
 
 
 
Požadavek zaevidován: 19.04.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
V dispečinku dopravy ve frontě podle pacienta bylo změněno zobrazení datumu. Datum vystavení požadavku byl zaměněn za datum transportu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :16.04.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Pořizovák-rozšíření statistiky OLAP o řádkovou odbornost výkonu
 
 
MODUL:
 
Oddělení pro styk se zdravotními pojišťovnami
 
 
 
Požadavek zaevidován: 16.04.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Byla přidána analýza dat podle řádkové odbornosti.
Statistika->OLAP->Pojišťovna->Období->Doklady celkem podle odb.
V definici položek přibyla dimenze 'Odbornost řádku'.
Výkony káždého dokladu se rozpadnou na části podle řádkové odbornosti výkonu a každé části dokladu se přiřadí odpovídající hodnota odbornosti. Touto analýzou lze získat přehled péče, kterou u lůžkových pacientů provedly jiné odbornosti než hlavičková. Kategorie a ZUM/ZULP se nedá tímto způsobem rozdělit neboť nemá řádkovou odbornost.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kontrola hlavní diagnózy na příznak '-'
 
 
MODUL:
 
Všeobecné úpravy s dopadem na celý NIS
 
 
 
Požadavek zaevidován: 16.04.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Byla přidána kontrola hlavní diagnózy na příznak '-'. Pokud diagnóza obsahuje tento příznak tak stejně jako diagnóza s příznakem '*' nemůže být uvedena jako DG hlavní.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Pořizovák-pořízení dokladu lékař v NS byly upraveny adresy
 
 
MODUL:
 
Oddělení pro styk se zdravotními pojišťovnami
 
 
 
Požadavek zaevidován: 16.04.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Adresa Kam byla rozdělena na dvě položky Obec, Ulice+číslo. Adresa odkud byla rozdělena na dvě položky Obec, Ulice+číslo.
Tyto změny byly provedeny na základě nového datového rozhraní VZP ČR Doplněk č.12 k verzi 6.2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :15.04.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Žádost o přepravu pacienta-katalog pro důvod k transportu
 
 
MODUL:
 
Doprava
 
 
 
Požadavek zaevidován: 14.04.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
V žádosti o přepravu pacienta byl přidán katalog důvodů k transportu. Při dadání položky 'důvod ke zdravotnímu transportu' lze katalog vyvolat klávesou 'F7'. Hodnoty v katalogu se ukládají pro každé oddělení odděleně.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :14.04.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vypnutí kontroly u tisku neschopenek
 
 
MODUL:
 
Všeobecné úpravy s dopadem na celý NIS
 
 
 
Požadavek zaevidován: 14.04.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bylo vyřazeno omezení, které omezovalo tisk potrvzení o trvání pracovní neschopnosti. Dodnes se mohlo toto potvrzení tisknout jen 3 dny do předu a 3 dny zpětně.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :12.04.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Porodopis-možnost zadání datumu a času narození pro každý plod
 
 
MODUL:
 
Gynekologie
 
 
 
Požadavek zaevidován: 12.04.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
V porodopisu byla přidána možnost zadání data času narození pro každý plod zvlášť. Dříve bylo možné zadat zadat tyto hodnoty pouze pro první a poslední plod. Pro urychlení práce jsou načteny hodnoty z titulního listu porodopisu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :09.04.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Možnost vypnout pamatování posledního pacienta v seznamu hospit.
 
 
MODUL:
 
Lůžkový
 
 
 
Požadavek zaevidován: 09.04.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
V seznamu hospitalizovaných pacientů, je možné vypnout zapamatování posledního pacienta se kterým užavatel v seznamu pacientů pracoval a při opakovaném vstupu do seznamu hospitalizovaných se na tohoto pacienta automaticky nepřibližovat. Ukazatel bude vždy nastaven na prvního pacienta v seznmu hospitalizovaných.
Správce NIS aktivuje tuto možnost pro dané oddělení nastavením přepínače 'AHOYPANE'.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Rozšíření definice Lékového paušálu a kategorie podle odbornosti
 
 
MODUL:
 
Oddělení pro styk se zdravotními pojišťovnami
 
 
 
Požadavek zaevidován: 09.04.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
V číselnících Oddělení pro styk s pojišťovnou bylo provedeno rozšíření definice u Lékového paušálu + Kč za Kategorii. V definici LP a KAT podle odbornosti pro zvolenou zdravotní pojišťovnu přibyla možnost zadávat IČP, které slouží pro definici různé hodnoty paušálu pro různá pracoviště se stejnou odborností. Pracoviště jsou identifikoána IČP. Odbornost je povinnou položkou a IČP pouze volitelnou. Není-li IČP uvedeno, je kritériem
pro stanovení hodnoty paušálu pouze odbornost.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :02.04.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Přidání přepínače pro zadání apg score-porodopis
 
 
MODUL:
 
Gynekologie
 
 
 
Požadavek zaevidován: 02.04.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Do porodopisu byla implemtována možnost přeskočit podrobného zadávání apgar
score novorozece.
Správce NIS aktivuje tuto možnost pro dané oddělení nastavením přepínače 'PORAPGJEDN'.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :01.04.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Číslo pojišťovny do hlavičky pacienta v RDG modulu
 
 
MODUL:
 
RDG modul - RTG, CT, SONO, MR ....
 
 
 
Požadavek zaevidován: 01.04.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Doplněno číslo pojišťovny do hlavičky pacienta v zobrazení průvodky.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tiskové sestavy pacienta v RDG modulu
 
 
MODUL:
 
RDG modul - RTG, CT, SONO, MR ....
 
 
 
Požadavek zaevidován: 01.04.2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
V RDG modulu v menu Tisk byla doplněna položka 'Tiskové sestavy pacienta'.
Správce systému může uživatelům nadefinovat tiskové sestavy generované v tiskovém systému FastReport v tiskovém dokumentu 'PACTISK'. Například, štítky, obálky a jiné dokumenty, které obsahují identitu pacienta, identifikační údaje zdravotnického zařízení a volný text.
 
 
(C) Prosoft Kroměříž s.r.o.      e-mail: prosoft@prosoft.cz