NIS TREE -  uživatelská příručka
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Seznam změn a úprav NIS TREE za období: 01.01.2013 - 31.03.2013
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ve všech programových modulech
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :14.03.2013
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kontrola vykazování výkonů v ambulanci
 
 
MODUL:
 
Ambulantní
 
 
 
Požadavek zaevidován: 14.03.2013
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Do NIS byla implemetována možnost kontroly vykazování v ambulanci. Kontrola je založena na předpokladu, že pokud existuje text ambulantního záznamu měl by být k datu amulantního záznamu zapsán alespoň jeden výkon. Kontrolu vykazování lze provádět za zvolené období.
Funkcionalitu lze spustit: ambulance - práce s účty - kontroly - 75 Kontrola amb. účtů - vykázání vyšetření.
Při spuštění kontroly je uživatel dotázán 'Zobrazit pouze amb. záznamy bez zadaných výkonů?'. Na základě odpovědi Ano/Ne má možnost zvolit, jaká forma seznamu nevykázaných výkonů bude zobrazena.
1) Je-li zvolena odpověď 'Ano' je zobrazen seznam ambulantních záznamů kterým v účtu chybí výkon/výkony.
2) Je-li zvolena odpověď 'Ne' je zobrazen seznam ambulantních záznamů kterým v účtu chybí výkon/výkony + seznam všech vykázaných výkonů a ZUM/ZULP pro danou ambulaci ve zvoleném období.
Ambul. záznamy, ke kterým chybí výkony mají červeně vysvícenou hodnotu 'Nevykázán' ve sloupci Stav. Klávesou [Ent] na zvoleném záznamu lze vyvolat
nabídku, která umožní zobrazení textu konkrétního amb. záznamu a účtu s možností doplnění výkonu/výkonů.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kontrola na maximální počet balení v receptu
 
 
MODUL:
 
Všeobecné úpravy s dopadem na celý NIS
 
 
 
Požadavek zaevidován: 12.03.2013
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Do NIS byla implemetována kontrola na na maximální počet balení v receptu na HVL.
1) Do Katalogu pracoviště je přidána položka '32-Maximální počet balení na
recept'
2) Bude-li definován 'Maximální počet balení na recept' a uživatel zadá do
receptu větší počet balení než množství, které je definováno, bude na tuto
skutečnost upozorněn, avšak pokud bude trvat na zadaném počtu, bude možné toto
množství na recept zadat.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kontrola na maximální počet balení v receptu
 
 
MODUL:
 
Všeobecné úpravy s dopadem na celý NIS
 
 
 
Požadavek zaevidován: 12.03.2013
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Přidána možnost kontrolovat zadávané množství léčiv z HVL při vkládání do receptu.
V Katalogu pracoviště je přidána položka '32 - Definice maximálního počtu balení na recept' .
Po jejím spuštění se objeví dialog pro zadání hodnoty maximálního počtu kusů.
Při zadávání množství léčiva do receptu proběhne kontrola porovnávající zadaný počet s definicí.
V případě, že je zadaný počet vyšší, objeví se následující dotaz :
'Počet balení je vyšší než povolený (maximální počet). Přesto potvrdit? '
Předvolená hodnota dotazu je 'Ne'.
Pokud uživatel zodpoví dotaz kladně, zadaný počet je vložen do receptu. V opačném případě musí zadat počet znovu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :07.03.2013
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Práce s větším množstvím aktuálních diagnóz
 
 
MODUL:
 
Lůžkový
 
 
 
Požadavek zaevidován: 07.03.2013
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Byla přidána možnost editovat seznam aktuálních diagnóz ve speciálním přehledu. Správce NIS aktivuje tuto možnost pro dané oddělení nastavením switche 'DGALIST'.
Spuštěný přehled dg je vzhledem a ovládáním totožný se stávajícím formulářem, ale umožňuje práci s větším množstvím diagnóz.
Tuto možnost ocení především na odděleních, které mají velké množství diagnóz u většiny pacientů a obvyklých 17 pozic je pro nedostačujících.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
epikríza
 
 
MODUL:
 
Lůžkový
 
 
 
Požadavek zaevidován: 05.03.2013
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Do dokumentace hospitalizovaného pacienta do položky '14. Tisk' na konec byla přidána položka '21. Epikríza', která umožní tisk epikrízy s hlavičkou nemocnice a hlavičkou pacienta.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :25.02.2013
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
laboratoř BIO, HEM-vyloučení žadatele z hromadného tisku výsledků
 
 
MODUL:
 
Laboratoř biochemie, hematologie a nukleární med.
 
 
 
Požadavek zaevidován: 25.02.2013
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Do informačnho systému laboratoře byla implementována možnost vyloučit definované žadatele z hromadného tisku nálezů. Funkcionalita slouží pro případy, kdy jsou žadatelům zasílány nálezy elektronickou cestou a žadatelé
si nepřejí zasálání předávat výsledky v papírové formě. Provedení definice žadatele tak aby jeho nálezy nebyly zařazovány do hromadných tisků: Hlavní menu laboratoře - 2.Definice - 6.Definice žadatelů o vyšetření - klávesa [F9] editace parametrů žadatele - Zákaz hromadného tisku nálezů pro pracoviště [A/N]: nastavit na 'Ano'.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Podmínkou pro zavedení této funkcionality je fakt, že laboratoř rutinně používá systém autorizace nálezů. Provedením autorizace žádanky se současně
žádank označí jako vytisknutá. Pokud se jedná o externího žadatele, kterému
jsou zasílány výsledky pomocí služby DS-mail, dojde autorizací k odeslání výsledků elektronickou cestou (Nejedná se o odeslání nálezů po síti interním žadatelům!).
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :22.02.2013
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Přístup uživatelů do konkrétních pokladen dle přidělených práv
 
 
MODUL:
 
Všeobecné úpravy s dopadem na celý NIS
 
 
 
Požadavek zaevidován: 22.02.2013
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Podle požadavků provedeny následující úpravy přístupů k pokladnám.
Správce plateb v přehledu pokladen (menu Správce systému plateb -> Kupony -> Pokladny ) získá možnost přidělit ke každé pokladně uživatele, kteří výhradně mají ke zvolené pokladně přístup. Po stisku klávesy 'F4' se zobrazí přehled uživatelů definovaných pro zvolenou pokladnu. Pokud není definován žádný konkrétní uživatel, je přístupná všem uživatelům.
Editace umožní přidávat (Ins) a mazat uživatele (Del). Lze zadat ID uživatele nebo využít katalogu uživatelů (F7).
Na základě této definice se jednotlivým uživatelům zobrazí pokladny, ke kterým mají přístup. Zobrazené pokladny jsou kombinací následujících pravidel:
- pokladna, která nemá definovány žádné uživatele je přístupná všem oprávněným uživatelům.
- pokladna, kde je definován alespoň jeden výhradní uživatel je přístupná pouze definovaným uživatelům
a správci plateb.
 
Např.: POKL1 - bez definovaných uživatelů
POKL2 - definován uživatel 218
POKL3 - definován uživatel 216
POKL4 - definováni uživatelé 216 a 217
 
Uživatel 216 - zobrazeny pokladny POKL1, POKL3, POKL4
Uživatel 217 - zobrazeny pokladny POKL1, POKL4
Uživatel 218 - zobrazeny pokladny POKL1, POKL2
 
Správce systému musí aktivovat switch 'REGUSER' platný pro celé zařízení.
Je-li switch aktivní, začnou se jednotlivým uživatelům zobrazovat pokladny podle výše uvedeného vzoru.
Definice lze editovat i při vypnutém switchi, aby bylo možno se na přechod připravit.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :20.02.2013
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Převodník neplatných DG
 
 
MODUL:
 
Oddělení pro styk se zdravotními pojišťovnami
 
 
 
Požadavek zaevidován: 19.02.2013
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Do do číselníků modulu 'Oddělení pro styk s pojišťovnou' byla přidána funkce 'Převodník neplatných DG'. Tato funkce umožní přiřadit k již neplatným kódům DG kódy jiné s platností od konkrétního data.
Zde definované údaje se využívají při výstupu dávek pro zdravotní pojišťovny nebo v některých exportních sestavách pro ÚZIS.
Po spuštění funkce se zobrazí přehled kódů DG a jejich aktuálně platných hodnot. V přehledu lze přidávat nové položky (Ins), upravovat je (F9) nebo mazat (Del). Stiskem klávesy 'Enter' na konkrétním kódu se zobrazí historie
změn v čase (datum platnosti a kód). Zde lze rovněž přidávat, měnit nebo mazat jednotlivé položky.
Při vkládání nového kódu Dg popř. při opravě položky s pouze jedním definovaným záznamem je možno editovat všechny tři položky (stávající kód dg, nový kód dg a datum platnosti).
V případě opravy kódu DG s více záznamy lze editovat pouze tento stávající kód a pro editaci jednotlivých záznamů je nutno otevřít detailní přehled.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :31.01.2013
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Archivace tiskových dokumentů tištěných přes Fastreport do PDF
 
 
MODUL:
 
Všeobecné úpravy s dopadem na celý NIS
 
 
 
Požadavek zaevidován: 31.01.2013
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Do NIS byla implemetována možnost archivovat všechny dokumenty, které byly vytištěny v NIS do databáze ve formátu PDF. Každý tiskový dokument, který je vytištěn přes reportovací systém FastReprort může být archivován v databázi ve formátu PDF, tak jak byl vytištěn. Pokud je proveden tisk téhož dokumentu opakovaně, je provedena archivace každého výtisku tohoto dokumentu.
Správce systému definuje dokumenty, které mají být archivovány v menu FastReport - Definice - Archivace do PDF. V seznamu tiskových šablon správce pomocí menu s vícenásobným výběrem definuje tiskové šablony, jejichž obsah má být po provedení výtisku archivován. Proces generování PDF dokumentů probíhá off-line. Generování PDF dokumentů provádí aplikace 'ARCHPDF', kterou nutné naplánovat v task manageru.
Archivované dokumenty lze pomocí dotazovacího nástroje přístupného z menu FastReport - Historie tisku - Dotazovací nástroj - zobrazovat dle zadané kombinace výběrových kritérií : Pacient, Oddělení, Typ dokumentace, Uživatel, Datum v rozmezí Od-Do, Čas v rozmezí Od-Do, Stav záznamu, Max. počet vybraných záznamů. V seznamu dokumentů lze klávesou [Ent] zobrazit dokument v PDF formátu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :16.01.2013
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Zkratka pracoviste do statistiky snímků
 
 
MODUL:
 
RDG modul - RTG, CT, SONO, MR ....
 
 
 
Požadavek zaevidován: 21.12.2012
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Do statistiky snímků na RDG pracovišti byla přidána dimenze Zkratka pracoviště.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :15.01.2013
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Izoserologické vyšetření
 
 
MODUL:
 
Lůžkový
 
 
 
Požadavek zaevidován: 15.01.2013
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vytvořena nová verze, kde čistě formulářový systém byl nahrazen kombinací formuláře a listeru.
V úvodním přehledu bylo přidáno jméno uživatele zakládajícího záznam. Po stisku klávesy 'Enter' na zvoleném záznamu se v dolní části okna otevře přehled položek záznamu, po kterém je možno se pohybovat pouze nahoru a dolů. Podobně jako v předchozí verzi, i zde je možné stiskem klávesy 'F3' smazat celý záznam.
Ukončit zobrazení detailu lze klávesou 'Esc'.
Stiskem klávesy 'Ins' v hlavním přehledu se zakládá nový záznam. Nejprve se otevře formulář pro zapsání data transfuze a jména lékaře. Obě položky jsou předplněny. Poté se otevře listr pro jednotlivé položky záznamu. ovládá se standardním způsobem - 'Ins Nový', 'F9 Opravit', 'Del Smazat'. Jednotlivé záznamy lze libovolně upravovat a měnit až do stisku klávesy 'Esc', kdy je obsluha dotázána, zda se celý záznam má uložit. Předvolenou hodnotou odpovědi je 'Ano'. V případě, že obsluha zvolí možnost 'Ne', celý záznam včetně všech položek záznamu.
Nově lze každý záznam také editovat (F9), vzhledem k tomu, že u některýchpacientů se položky záznamu zapisují v průběhu celého dne.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :14.01.2013
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Zobrazení detailu registračních parametrů průvodky podle BAR kódu
 
 
MODUL:
 
Laboratoř biochemie, hematologie a nukleární med.
 
 
 
Požadavek zaevidován: 14.01.2013
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Do NIS v modulu laboratoře BIO, HEM bylo implemtováno zobrazení detailu registračních parametrů průvodky podle čárového kódu. Po zadání čárového kódu průvodky jsou zobrazeny informace o typu vyšetření, datu registrace, materiálu a číslo vzorku. Funkcionalita se nachází v modulu LIS - 5. Další činnosti - 6. Interpretace čárového kódu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vyžádané změny v mikrobiologii
 
 
MODUL:
 
Mikrobiologie
 
 
 
Požadavek zaevidován: 09.01.2013
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Všechny níže uvedené změny jsou specifické pro provoz NIS v nemocnici Kroměříž a pro jejich funkčnost musí být aktivní globální switch 'KROMERIZ' nebo lokální změny v tiskových šablonách.
 
1. Úprava formuláře pro tisk nálezu Mikrobiologického vyšetření. Při tisku nálezu ze 'Zápisu výsledků' se u neukončených výsledků zobrazí pod hlavičkou upozornění 'VYŠETŘENÍ NENÍ UKONČENO, PŘEDBĚŽNÝ VÝSLEDEK'.
 
2. Po tisku nálezu ze 'Zápisu výsledků' se zobrazí dotaz, zda se mají vytištěné výsledky tisknout ještě hromadně. Podle výsledku dotazu zařadit nebo vyřadit výsledek do/z fronty k hromadnému tisku.
 
3. U serologického vyšetření se při vkládání žádanky o vyšetření vždy předplní jako materiál 'krev'. Položku 'Vyšetření' lze editovat a využít předdefinovaného číselníku vyšetření.
 
4. U parazitologického vyšetření se při vkládání žádanky o vyšetření vždy do materiálu předplní text materiálu stejný jako u zakládaného vzorku. Položku 'Vyšetření' lze editovat a využít předdefinovaného číselníku vyšetření.
 
5. Při importu žádanek na serologické nebo parazitologické vyšetření ze sítě uložit čas odběru ze žádanky.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :10.01.2013
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tisk zastupujícího primáře do propouštěcí zprávy
 
 
MODUL:
 
Administrátor NIS
 
 
 
Požadavek zaevidován: 10.01.2013
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
V případě, že na oddělení není primář, ale pouze osoba pověřená vedením oddělení lze nastavit, aby se při generování propouštěcí zprávy místo textu "Primář oddělení" vygeneroval text "Pověřený vedením".
Ve 'Správci systému - Definice - Definice oddělení' se do zóny se jménem primmáře zapíše za jméno primáře (na konec) řetězec '-PVO' (pověřen vedením oddělení).
Ve funkcích, které zobrazují jméno primáře se tento řetězec odfiltruje,
takže mimo generování propouštěcí zprávy se neprojeví žádný rozdíl.
V generování prop. zprávy se na základě tohoto řetězce nahradí text 'Primář oddělení' textem 'Pověřen vedením'.
Zkratka '-PVO' byla odfiltrovaná i z listru pro výběr a definici oddělení. Takže je viditelná pouze ve formuláři definice oddělení.
V formuláři pro definici oddělení byl u odpovídající zóny přidán popis do
nápovědy.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mikrobiologie - úprava stat.programu pro zpracování rezistencí
 
 
MODUL:
 
Mikrobiologie
 
 
 
Požadavek zaevidován: 02.01.2013
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Byla implementována možnost eleminovat opakující se kmeny bakterií u pacienta ve statistice FLEX.
Je nastavena perioda 30 dní, pro kterou platí, že u stejného pacienta, materiálu a bakterie se započítává stejný kmen pouze jednou. Při zpracování statistiky se zobrazují eliminované kmeny v tabulce.
 
 
(C) Prosoft Kroměříž s.r.o.      e-mail: prosoft@prosoft.cz