NIS TREE -  uživatelská příručka

Menu

Po spuštění funkce se rozvine přehled sestav a doplňkových funkcí u hospitalizovaných pacientů. Lze se na něj dostat z přehledu hospitalizovaných pacientů a obsahuje často využívané činnosti.
 
 
Teplotka
Je tisková sestava, která obsahuje obdobné údaje, jako seznam hospitalizovaných pacientů v řazení podle pokojů a lůžek. Do této sestavy lze např. zapisovat teploty naměřené u lůžka, nebo poznámky z vizity atd.
 
 
Tisk žádanek
V tabulce se zobrazí seznam žádanek podle typů vyšetření, které byly vystaveny na dnešní nebo následující den a nebyly dosud vytištěny. Obsluha má možnost žádanky prohlížet, doplňovat do nich další metody, nebo je i zrušit. Dále je zobrazen seznam všech průvodek, které byly vystaveny, ale nebyly dosud vytisknuty.
 
Zásobník žádanek - prohlídka zvoleného dne
Slouží k prohlídce žádanek, které byly vystaveny na zvolený den a nebyly dosud odeslány do laboratoře. V žádankách lze provádět libovolné korekce, doplňovat další metody, rušit metody, rušit celé žádanky. Jedná se o obdobnou funkci jako je tisk žádanek, lzr však vybrat libovolné datum.
 
Hromadná objednávka biochemie
Používá se pro hromadné vystavení žádanek. Všechny průvodky mají společnou hlavičku. Objednávat vyšetření tímto způsobem má smysl pouze v případě, že objednáváte více než jednu průvodku. Počítač ukáže v tabulce seznam hospitalizovaných pacientů na stanici.
 
Požaduje-li se pro něj vyšetření sestávající z jedné metody nebo jednoho souboru metod, uvede se název metody/souboru rovnou do tabulky. Editační pole se otevře pomocí klávesy [Enter].
Klávesa [F3] otevře číselník souborů metod a číselník jednotlivých metod lze otevřít [F6]. Je-li třeba vystavit složitější průvodku, lze ji vyvolat [F10] a další postup je stejný jako při vystavení individuální žádanky viz. Vyšetření Vzhledem k omezené kapacitě souhrnné tabulky se složitější průvodka zobrazí jako "PRUVOD.". Po zadání požadavku se vybere další pacient a postup se opakuje. Každý sloupec reprezentuje jednu průvodku. Ukončení editace a vystavení všech průvodek zabezpečí klávesa [End].
 
Hromadná objednávka hematologie
Slouží k hromadnému objednávání vyšetření na stanici. Funguje na stejných principech jako hromadná objednávka bioch.
 
 
Tisk nálepek
Slouží k vytištění samolepicích štítků pro jednoho nebo i více pacientů. Zobrazí se seznam pacientů hospitalizovaných na stanici a u požadovaných pacientů zadáme počet štítků.
Jakmile je nadefinován potřebný počet štítků, končí se editace klávesou [End]. Má-li na štítku být uvedeno datum, zadáme patřičné v editačním okně, jinak přejdem přímo k tisku klávesou [Esc].
Výsledné štítky můžete po dohodě s příslušnými pracovišti lepit na zkumavky, na místo záhlaví žádanek, na složky s dokumentací apod. Na velkých stanicích je výhodné provádět tisk souhrnu podle časových pásem,  které si zvolí sami uživatelé. Pro takový způsob ordinace a tisku medikací  musí správce systému provést příslušnou definici.
 
Souhrn medikací
Zde je možné vytisknout přehled ordinovaných medikací pro pacienty jedné stanice. Pro tisk je třeba nejdříve zvolit den. (lze tisknout i medikace na několik dní předem, např. v pátek na So, Ne, Po). Souhrn je za normálních okolností vytištěn vždy na celý den. Na velkých stanicích je výhodné provádět tisk souhrnu podle časových pásem,  které si zvolí sami uživatelé. Pro takový způsob ordinace a tisku medikací  musí správce systému provést příslušnou definici.
Medikace jsou rozděleny do několika skupin podle formy aplikace. Po výběru skupiny bude vytištěn přehled medikací podle pokojů a pacientů.
Ty skupiny, které na daný den nejsou ordinovány, se v seznamu neobjeví.
 
Seznam pacientů a diet
Na aktuální tiskárnu vytiskne přehled diet pacientů po pokojích. Na závěr je uveden celkový souhrn.
 
Pacienti objednaní k hospitalizaci
Zobrazí seznam pacientů, kteří jsou objednaní k hospitalizaci. Klávesou [Del] je možné pacienta z tohoto seznamu vymazat. Naopak [Ins] otevře formulář pro vložení nového záznamu a opravit některý ze stávajících záznamů umožní klávesa [F9].
 
Předávání stavů přijímací kanceláři
Slouží vedení a předávání stavů pro přijímací kancelář, obsahuje v sobě i určité kontrolní mechanismy, které upozorňují na chyby v dokumentaci a pomáhají přijímací kanceláři udržovat přehled o reálných stavech na jednotlivých odděleních. Více viz. Přehledy stavů.
 
Statistika diagnóz
Umožňuje vytvářet statistické přehledy diangnóz za předem definované období. Nejprve se otevře přehled definovaných intervalů. Tento přehled je samozřejmě možné upravovat podle potřeb uživatele. Stávající období nelze opravovat. Je možné pouze období smazat pomocí [Del] nebo zadat období nové [Ins]
V případě, že na vybraném období stisknete [F5], vytvoří se vám statistický přehled diagnóz za vybrané období roztíděný podle věku pacienta. Nejprve je však nutno zadat minimální věk pacienta, od kterého se budou pacienti započítávat. V případě, že chcete vybrat všechny pacienty zadáte nulu nebo opustíte editační okno pomocí [Esc]. Poté se zobrazí statistika podle zvolených parametrů v OLAP modulu - OLAP analýza.
 
Žádanky na vázana ATB / konzultace ATB střediska
Zobrazí přehled všech žádostí na ATB středisko (nejen aktuálního oddělení).
 
Opravovat žádanky [F9] prohlížet si detaily [Enter] nebo žádanky mazat [Del], lze však pouze u žádanek vystavených na aktuálním oddělení. Oddělení a stanice se předplní, poté se zobrazí seznam diagnóz (v případě, že je pacient hospitalizován, je seznam opět předplněný. Diagnózy v tohoto přehledu lze přidávat [Ins] i mazat [Del]. Pokračovat lze pomocí [Enter] nebo také [Esc]. Přes vícenásobný výběr bakt. vyšetření a něěkolik doplňkových polí týkajících se alergií a předchozí ATB léčby se dostaneme až k přehledu požadovaných ATB. Opět je to přehled, ve kterém je možno přidávat [Ins], opravovat [F9] nebo mazat [Del]. Ukončit výběr požadovaných antibiotik a pokračovat lze opět  klávesami [Enter] nebo [Esc]. V případě, že nechceme připisovat poznámku ani měnit předplněné datum a žadatele, můžeme ukončit zadávání žádanky klávesou [End]. Jinak pokračujeme po jednotlivých polích. Na závěr lze rozhodnout, ma-li se žádanka tisknout nebo ne.
 
Tisk žádanek z přehledu [F10] je opět omezen pouze na žádanky vystavené na aktuálním oddělení.
 
Poslední funkcí, kterou lze z přehledu požadavků na ATB středisko spustit je vytváření statistických přehledů za vybrané období a oddělení [F4]. Nejprve se zobrazí přehled již definovaných období, který lze opět pomocí standardních ovládacích prvků ([Ins] nový, [Del] smazat,  [Enter] zvolit) upravovat podle potřeb uživatele.
 
Po výběru období je nutno zvolit ještě oddělení, za které bude výběr proveden. Poté se již zobrazí přehled antibiotik schválených ATB střediskem pro zvolené oddělení ve vybraném období. Výběrem jednoho konkrétního antibiotika se otevře ještě přehled pacientů, kterým bylo zvolené ATB podáváno a lze také u každého pacienta zobrazit žádanku včetně vyjádření ATB střediska. Pohyb nahoru a dolů mezi jednotlivými přehledy zajišují klávesy [Enter] (vyber) a [Esc] (zpět).
 
 
Hromadný tisk výsledků pro biochemii
Zobrazí přehled výsledků biochemických vyšetření pro konkrétní stanici za zvolený den a vyšetřovanou metodu. Nejprve je nutno zvolit požadované datum. Poté se zobrazí seznam vyšetřovaných metod pro danou stanici a definovaný den. Volbou metody se otevře přehled pacientů seřazených podle jména. Přehled obsahuje dále datum odběru vzorků a výsledek. Pohyb nahoru a dolů mezi jednotlivými přehledy zajišují klávesy [Enter] (vyber) a [Esc] (zpět).
 
Hromadný tisk výsledků pro hematologii
Zobrazí přehled výsledků hematologických vyšetření pro konkrétní stanici za zvolený den a vyšetřovanou metodu. Je obdobou výše popsaného hromadného tisku výsledků pro bioch.
 
Objednání k operaci
Umožní přístup do dispečinku operačních sálů. Podle pravomocí uživatele má pak přístup k různým částem tohoto modulu. Více viz. Operační sály
 
Přehled vystavených hlášení nozokomiálních nákaz
Zobrazí přehled hlášení nozokomiálních nákaz.
Neuzavřená hlášení mají barevně odlišeno jméno pacienta. V tomto přehledu lze nelze hlášení vystavovat, ale je možné je opravovat [F9], zobrazovat jejich plné znění v textovém okně [F8], tisknout je [F10] a samozřejmě také mazat [Del]. Je možné také dodatečně uzavřít hlášení klávesou [F7]. Opustit tento přehled lze díky [Esc].
 
Kontrola délky hospitalizace
Zobrazí přehled všech pacientů, u nichž přesáhla doba hospitalizace předem definovaný počet dní. Přehled obsahuje celé jméno pacienta, jeho rodné číslo, kolikátá v pořadí je to nyní hospitalizace a samozřejmě také délku aktuální hospitalizace ve dnech.
 
Přehled překladů na oddělení
Zobrazí přehled pacientů, kteří byli ve zvoleném období přeloženi na aktuální oddělení z oddělení jiného.
 
Statistika způsobu propuště
Zobrazí za definované období přehled způsobů propuštění s počty takto propuštěných pacientů.
 
Hlášení stravy
Umožní vstoupiot do systému objednávání stravy pro pacienty. Nejprve je nutno zvolit oddělení, na které bude strava objednávána. Poté se zobrazí přehled objednávání stravy pro zvolené oddělení.
 
V tomto přehledu lze prohlížet a upravovat seznam objednaných chodů pro jednotlivé dny. U objednávek, které již byly odeslány je ve třetím sloupci červený nápis uzamčeno. S těmito objednávkami stravy již není možné manipulovat. Ostatní objednávky také není možné opravovat, nicméně je lze smazat [Del] a poté vystavit znovu [Ins]. U každé nové objednávky je nutno zadat datum a chod, který se objednává (snídaně, oběd, večeře). Vytvořením objednávky se provede objednání stravy všem aktuálně hospitalizovaným pacientům na oddělení.
 
Klávesou [Enter] lze u zvoleného pacienta měnit jeho dietu - otevře se editační pole přímo v přehledu ve sloupci diety. Dietu lze zadat přímo nebo vybrat k číselníku. Přidáním pacienta [Ins] do tohoto přehledu nedojde automaticky k objednání patřičného chodu pro tohoto pacienta s ohledem na dietu, kterou na nařízenou a také smazáním pacienta [Del] z tohoto seznamu nedojde k odhlášení aktuálního chodu. To lze, v  případě, že ještě není po uzávěrce objednávání stravy provést hromadně klávesou [F10].
 
Dekubitní péče na stanici
 
Zobrazí se přehled agendy dekubitů za zvolenou lůžkovou stanici řazený podle pokoje a lůžka, na kterém je pacient umístěn.
 
 
U každého pacienta lze zobrazit také detailní údaje s možností editace a tisku jednotlivých záznamů.
 
 
Transport biologického materiálu
 
Jedná se o speciální evidenci příkazů k přepravě, které slouží výhradně pro přepravu biologického materiálu.
 
 
(C) Prosoft Kroměříž s.r.o.      e-mail: prosoft@prosoft.cz