NIS TREE -  uživatelská příručka
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Seznam změn a úprav NIS TREE za období: 01.01.2020 - 31.03.2020
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ve všech programových modulech
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :25.03.2020
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Konziliární vyšetření - ke konzultaci
 
 
MODUL:
 
Ambulantní
 
 
 
Požadavek zaevidován: 25.02.2020
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Do formuláře pro objednání konziliárního vyšetření byla přidána položka Statim nabývající hodnot Ano/Ne. Tato položka má upozornit konziliáře na urgentnost zadávaného požadavku.
Obsah této položky se bude také zobrazovat v přehledu konzilií. V případě, že bude nabývat hodnoty Ano, zobrazí se v přehledu tato hodnota, pokud bude mít hodnotu NE, nezobrazí se ve sloupci Statim žádná hodnota.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nová switch platný pro oddělení
 
 
MODUL:
 
Ambulantní
 
 
 
Požadavek zaevidován: 25.03.2020
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Byl vytvořen a implementován nový switch platný pro oddělení:
AMBHPOU - U hospitalizovaných pacientů umožnit jen vyžádanou péči?
Je zařazen do modulu AMB.
Tento switch nabývá hodnot Ano / Ne. Předvolená hodnota je Ne.
Je-li tento switch aktivní, nelze u hospitalizovaných pacientů založit ambulantní záznam jinak než jako vyžádanou péči ( IČP, odbornost žadatele a datum požadavku jsou povinné ).
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :23.03.2020
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Novorozenecká karta
 
 
MODUL:
 
Lůžkový
 
 
 
Požadavek zaevidován: 03.02.2020
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Do FastReportové tiskové šablony NOVPRIJEM byla přidána položka GBS, která se předplňuje z titulního listu porodopisu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Alergie
 
 
MODUL:
 
Ambulantní
 
 
 
Požadavek zaevidován: 12.03.2020
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Byla vytvořena nová úprava umožňující automatické vkládání alergické anamnézy do textu ambulantního záznamu. Tato funkce se aktivuje v Nastavení průchodu ambulantním programem:
Ambulantní modul -- 10. Nastavení průchodu ambulantním programem -- 32. Vkládat do textu amb.záznamu údaje z alergické anamnézy
 
Nastaví-li se položka 32 na hodnotu 'A', vloží se při založení ambulantního záznamu do jeho textu alergická anamnéza ve tvaru:
ALERGIE : 'zkrácený popis' : 'datum' zapsal 'jméno autora'
'plný text alergické anamnézy'
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :09.03.2020
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Změny související s přechodem na DR 6.2.39
 
 
MODUL:
 
Ambulantní
 
 
 
Požadavek zaevidován: 09.03.2020
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dne 1.4.2020 vstoupí v platnost datové rozhraní 6.2.39 které přináší hlavně možnost vykazování ORPHA kódů vzácných onemocnění tam, kde je kódování pomocí diagnózy nedostatečné. Vykazovat ORPHA kódy je možné v rámci Poukazu na ošetření/vyšetření.
Pro správnou funkčnost je nutno nainstalovat číselník ORPHA kódů. Číselník se instaluje obdobně jako většna číselníků vydávaných VZP.
Oddělení pro styk s pojišťovnou -- Číselníky -- Import číselníků VZP
Evidence ORPHA kódů je navázána na konkrétní ambulantní záznam. Spustit definici lze z ambulantního menu:
Ambulantní menu -- Účet -- ORPHA kódy
Po spuštění funkce je nutno vybrat ambulantní záznam, ke kterému se budou evidované ORPHA kódy vztahovat. Poté se objeví přehled definovaných kódů pro zvolené vyšetření. Ke každému vyšetření je možnost definovat až 10 ORPHA kódů. Jednotlivé kódy mají své pořadí, které lze podle potřeby měnit. Zadává se tedy pořadí a ORPHA kód. Pokud zadáte pořadí shodné s již existujícím, dojde k přečíslování existujících kódů.
Možnost práce s ORPHA kódy byla rovněž umístěna do modulu Oddělení pro styk s pojišťovnou a to do editace poukazu na ošetření/vyšetření.
Oddělení pro styk s pojišťovnou -- Doklady -- Pořízení poukazu na ošetření-vyšetření
Evidence ORPHA kódů se zobrazí po odchodu z evidence výkonů při editaci dokladu. V případě, že doklady obsahují ORPHA kódy, automaticky se vkládájí do dávek typu E.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :05.03.2020
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Laboratoř BIO, HEM-časová definice parametrů lab. metod
 
 
MODUL:
 
Laboratoř biochemie, hematologie a nukleární med.
 
 
 
Požadavek zaevidován: 05.03.2020
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Do LIS byly implementována Definice parametrů laboratorního vyšetření (metody) proměnlivá v čase.
Tato nová definice umožňuje, že při zachování zkratky metody lze v čase měnit všechny parametry, které jsou v rámci metody definovány nebo na metodu navázány, jako např.: název vyšetření, jednotky, meze, výpočty, výkony a další parametry .... Takže v závislosti na datu vyšetření vzorku jsou zobrazovány, tištěny a zpracovávány takové hodnoty, které pro definici metody v daném okamžiku časově platí. Jedinou výjimkou je tzv. "nová verze definice mezí", která již časovou platnost definice obsahuje a je navázaná na zkratku vyšetření.
Konverze dat definice metod v časové závislosti je provedena automaticky při prvním spuštění LIS po instalaci verze SW, která tyto vlastnosti obsahuje. Datum platnosti stávajících definic je paušálně nastaveno na platnost od 1.1.1990.
Změny v definici metod:
1) Na první úrovni je definovaná zkratka metody. V seznamu definovaných metod jsou zobrazeny aktuálně platné parametry metod.
2) Na druhé úrovni je seznam časových definic konkrétních parametrů metody. Pokud zakládáte novou definic metody, po zadání data platnosti jste dotázáni, zda má být do nové verze definice okopírovaná poslední platná definice, pokud se nejedná o nově zakládanou metodu. Lze zadat i budoucí datum platnosti. Po založení nové verze parametrů metody postupujete tak, jak jste byli doposud zvyklí.
3) Definice pomocných hodnot [F5] - je přesunuta na úroveň časové definice a pomocné hodnoty definujete pro časovou definici parametrů na které stojíte pravítkem v seznamu časových definic. V definici pomocných hodnot přibyly dvě volby:
a) 0 - Poznámka k časové definici metody: zde můžete napsat poznámky ke změnám, které jste provedli v definici konkrétní verze. Poznámka obsahuje možnost zadat zkráceně "předmět" a zapsat poznámky neomezené délky to textového okna. Předmět poznámky je zobrazen v časové definici parametrů metody.
b) 11 - Definice výjimek pro vykazování metody ZP: zde je možné definovat výjimky ve vykazování výkonů podle kódu zdravotní pojišťovny, typu registru (Rutina / Statim), kde je možné definovat seznam kódů výkonů s individuálním IČP, Odborností a Nákladovým střediskem.
Pokud provedete v časové definici metody změnu jednotek a ve vašem systému jsou současně interní žadatelé o lab. vyšetření (uvnitř NIS - v nemocnicích) je třeba do převodního seznamu metod založit novou metodu s novými jednotkami, protože z pohledu uživatele a objednávání se jedná o zavedení nové lab. metody. Původní definici s původními jednotkami po zavedení nové definice zneplatníte. Po zneplatnění můžete založit novou definici metody se stejnou zkratkou, jako měla zneplatněná metoda. Uživatelům je nová definice distribuovaná, když v okamžiku odchodu z definice převodního seznamu "Distribuovat definici metod na všechna oddělení ? :" odpovíte Ano. Definici převodního seznamu metod provedete (Definice -] 4 Definice převodního seznamu metod).
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Laboratoř BIO, HEM-Tabelární zobrazení historických hodnot metody
 
 
MODUL:
 
Laboratoř biochemie, hematologie a nukleární med.
 
 
 
Požadavek zaevidován: 05.03.2020
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Do LIS byl implementován tabelátní náhled na historii hodnot metod obsažených z v žádance.
Náhled lze zobrazit ze seznamu metod žádanky klávesou [F3] "Historie výsledků v tabulce". V tabulce je pro seznam metod, které jsou identické s otevřenou průvodkou zobrazen seznam hodnot výsledků vyšetření za zvolený časový interval. Implicitní hodnota je 365 dní. Předdefinovaný časový interval můžete před zobrazením tabulky nahradit jiným Vámi požadovaným časovým intervalem.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Laboratoř BIO, HEM-zvýšení počtu vyšetřovaných materiálů o 19
 
 
MODUL:
 
Laboratoř biochemie, hematologie a nukleární med.
 
 
 
Požadavek zaevidován: 05.03.2020
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Do LIS bylo implementováno rozšíření definice materiálů z 10 na 29.
Ve starší verzi LIS bylo 10 pevně definovaných materiálů. Nyní je možné v případě potřeby tento seznam rozšířit o dalších 19 materiálů. Nově definované materiály budou zobrazovány ve stejném seznamu materiálů, se kterým jste byli doposud zvyklí pracovat. Nově definované názvy materiálů budou zobrazovány stejně jako "staré" materiály včetně tisků. Sekce tiskové sestavy budou rozděleny podle materiálů obsažených v žádance. Délka zkratky materiálu byla prodloužena na 4 znaky.
Definice materiálů v LIS spustíte: Definice -] 0 Seznam zavedených materiálů. U "starých" materiálů je z důvodu zpětné kompatibility možné v případě potřeby editovat pouze název a není možné definici smazat.
U materiálu je kromě názvu nutné zadat "Numerické ID materiálu pro generování barcode", které vyberete ze seznamu "volných" ID. Jedno ID není možné přiřadit více materiálům.
Pokud je již nově definovaná zkratka materiálu použita v definic metody, není možné editovat zkratku materiálu ani "Numerické ID materiálu pro generování barcode". Lze editovat pouze název materiálu.
Nově definované materiály se používají stejným způsobem jak bylo doposud zvykem.
Pokud přidáte materiál, nezapomeňte provést:
a) Pokud potřebujete aby se pro nově přidaný materiál tiskly štítky s čárovými kódy, přidejte materiál do seznamu materiálů pro tisk čár. kódů - Definice -] 22 Definice čárového kódu -] 2 Definice způsobu tisku čár.kódu v laboratoři -]
b) Pokud máte definované pořadí pro tisk materiálů, definujte pro nově přidaný materiál jeho pořadí na tiskové sestavě - definice -] 28 Definice pořadí materiálů pro tisk
c) Pokud hodláte zvýšit počet materiálů nad doposud standardně definovaný musíte mít nastavený aplikační přepínač v Definice -] 99 Ostatní definice -] BAR10 : Délka čárového kódu je 10 znaků? (implicitní je 12) nastaveno na hodnotu NE. (tzn. používá se 12 znakový čárový kód).
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
E-recept - tisk hromadné průvodky pro více receptů na jeden list
 
 
MODUL:
 
Všeobecné úpravy s dopadem na celý NIS
 
 
 
Požadavek zaevidován: 05.03.2020
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
V rámci přechodu přechodu E-receptu na rozhraní ver. 201704A NIS byla implementována možnost hromadného tisku více receptů na jednu papírovou průvodku.
Videoinstruktáž k používání nové verze receptu viz.:
http://prosoft.cz/down/E-recept_201704A.zip
Pro aktivaci hromadného receptu je třeba aktivovat switch pro oddělení "ERECHRTISK" na hodnotu 'Ano'. Pro tiskový
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
formulář hromadného receptu 'RECEPTH' jsou aktivní 2 šablony. Šablonu, kterou nebudete používat zneplatněte.
POZOR!!! Tisk hromadného receptu lze spustit pouze na klientech verze 2.0. a vyšší, což by měla být všecha PC, kde se vystavují recepty, protože tato verze má implementován i elektronický podpis, takže budete moci fungovat bez upgrade klientů na počítačích, kde se dnes vystavují recepty.
Editaci tiskové šablony 'RECEPTH' lze provádět pouze z PROTERM klienta verze 2.0 a vyšší (má implementovanou vyšší verzi reportovacího systému). Nedoporučujeme zákazníkům aby sami prováděli editaci této šablony, je poměrně složitá a obsahuje mnoho scriptů.
Do záhlaví hromadného tisku je možné tisknout QR kód, ve kterém mohou být uloženy identifikátory receptů přidělené SÚKL a nacionále pacienta. Podle našich informací mají lékarenské softwary po nascanování QR kódu implementovánu možnost automatického stažení receptů obsažených v tomto QR kódu, což může zjednodušit a zrychlit výdej léčiv v lékárně. Informace obsažená v QR kódu není standardizovaná a každý lékárenský SW ji má implementovanou odlišně. Pokud dodáte strukturu dat obsažených v QR kódu, implementujeme odeslání těchto dat z E-receptu do QR kódu vytištěného na hromadné průvodce.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :18.02.2020
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Statistika reguláky
 
 
MODUL:
 
Oddělení pro styk se zdravotními pojišťovnami
 
 
 
Požadavek zaevidován: 10.02.2020
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Do OLAP statistiky ve správci systému plateb byla přidána položka Datum dodatečné úhrady.
Správce systému plateb - Statistika - Analýza OLAP
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :23.01.2020
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
[NIS #11014] Špatně vykázaná kategorie [NIS #11596]
 
 
MODUL:
 
Lůžkový
 
 
 
Požadavek zaevidován: 13.08.2019
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Byl vytvořen nový switch platný pro oddělení:
KONTKAT - Kontrolovat kategorie při hospitalizaci na JIP stanici ?
Je zařazen do modulu LUZKA.
Tento switch nabývá hodnot Ano / Ne. Předvolená hodnota je Ne.
Je-li tento switch aktivní, kontroluje se, zda má pacient při hospitalizaci na JIP oddělení ( odbornost s I ) nastavenou kategorii Tx. V případě, že není nastaven tento typ kategorie, zobrazí se při kontrole chybové hlášení: Kombinace IČP a odbornosti neodpovídá nasmlouvanému.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :21.01.2020
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Změna šířky sloupce s seznamu samoplátců
 
 
MODUL:
 
Všeobecné úpravy s dopadem na celý NIS
 
 
 
Požadavek zaevidován: 21.01.2020
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
V modulu samoplátce byla rozšířena šířka sloupce Pořadí v Přehledu účtů samoplátce ze 3 na 4 znaky.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :09.01.2020
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavek na sociální sestru
 
 
MODUL:
 
Lůžkový
 
 
 
Požadavek zaevidován: 02.01.2020
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Funkce zobrazení požadavků na sociální sestru bylo upraveno tak, aby bylo možno zobrazit všechny požadavky pacienta včetně zatím nezpracovaných.
Nezpracované požadavky lze pouze tisknout, nelze zobrazit náhled případu, protože ten nebyl dosud založen.
Chorobopis - Jiná dokumentace - Požadavek na sociální sestru - 3-Historie požadavků
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :06.01.2020
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
doklady typ uhrady
 
 
MODUL:
 
Všeobecné úpravy s dopadem na celý NIS
 
 
 
Požadavek zaevidován: 05.12.2019
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Pro možnost editace položky zvýšená úhrada v poukazu na léčebnou a ortopedickou pomůcku byl vytvořen switch platný pro oddělení:
PZTZVUH - Umožnit editaci typu zvýšené úhrady u PZT pomůcek ?
Je zařazen do modulu OBECNE.
Tento switch nabývá hodnot Ano / Ne. Předvolená hodnota je Ne.
Je-li tento switch aktivní, lze ve formuláři pro editaci poukazu na léčebnou a ortopedickou pomůcku vstoupit do položky typ úhrady a měnit její obsah.
 
 
(C) Prosoft Kroměříž s.r.o.      e-mail: prosoft@prosoft.cz