NIS TREE -  uživatelská příručka
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Seznam změn a úprav NIS TREE za období: 01.09.2012 - 31.12.2012
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ve všech programových modulech
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :20.12.2012
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Editace a tisk Listu o prohlídce mrtvého platný od 1.1.2013
 
 
MODUL:
 
Všeobecné úpravy s dopadem na celý NIS
 
 
 
Požadavek zaevidován: 20.12.2012
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Na základě znění vyhlášky 297/2012 ze dne 5. září 2012 (vyhláška o Listu o prohlídce zemřelého) byla vytvořena funkce umožnující vkládat, uchovávat a tisknout data ve formě odpovídající znění uvedené vyhlášky.
 
V definici formulářů (^frdef) byla vytvořena nová varianta datového modelu pro 'List o prohlídce mrtvého'. Pro správnou funkčnost musí být tato varianta aktivována správcem systému.
Rovněž musí být aktivní editace listu o prohlídce mrtvého pomocí nového formuláře.
Správce NIS aktivuje tuto možnost pro celé zařízení nastavením switche 'UMRT' na hodnotu 'Ano'.
 
Nová varianta umožnuje tisknout všechny varianty obou nově vzniklých částí formuláře. Jsou to 3 varianty formuláře 'Část A' určené pro Matriční úřad, provozovatele pohřební služby a osoby zajištující pohřbení a dvě varianty formuláře 'Část B' určené pro ÚZIS ČR a do zdravotnické dokumentace.
 
Editace údaju pro obě části formuláře je společná. Jednotlivé varianty jsou
odlišeny až při tisku. Vzhledem ke složitosti formuláře a rozmístění a velikosti jednotlivých polí formuláře není možný tisk na znakové tiskárny.
Tisk je prováděn pomocí FastReportové šablony 'UMRTAK2013', která musí být aktivní. Pokud stanice neumožnuje tisk pomocí FastReport, není možné tisk spustit.
 
Před vlastním tiskem se objeví tiskové menu, ve kterém je možno zvolit, zda se mají tisknout obě varianty formuláře nebo vybrat tisk některé z nich.
'1 - Tisknout vše (3x část A, 2x část B)'
'2 - Část A - 3 varianty'
'3 - Část B - 2 varianty'
'4 - Část A - matriční úřad'
'5 - Část A - provozovatel pohřební služby'
'6 - Část A - osoba zajišťující pohřbení'
'7 - Část B - ÚZIS'
'8 - Část B - Zdravotnická dokumentace'
'9 - Zpět'
 
V případě, že má stanice definovánu tiskárnu jako duplexní, je formulář 'Část B' automaticky vytištěn oboustranně. V opačném případě je obsluha po tisku první strany (prvních stran) upozorněna, aby vložila papír do tiskárny k potisku druhé strany (druhých stran).
 
Instalace byla provedena a i před aktivací je možno na oddělení 'CVIC' vyzkoušet editaci a tisk nového formuláře.
 
Rekapitulace pro správce systému:
 
1. Správce systému -> 'Servis' -> 'Definice - ostatní' -> '4 - Nastavení pro definice společné pro všechna pracoviště' -> '1 - Seznam všech definic' -> 'UMRT' -> nastavit na 'Ano'.
 
2. Definice formulářů (^frdef) -> 'UMRTAK' -> '20130101' -> 'F4' - '1 - Aktivace definice verze formuláře ...'
 
3. Designer tiskových sestav FR (^TOfastreport) - 'FastReport' -> 'Společné tiskové šablony' -> 'UMRTAK2013' -> Zkontrolovast hodnotu ve sloupci Aktivní, zda je 'Ano'.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :17.12.2012
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Pozitivní spektrum léčiv pro vystavování receptů
 
 
MODUL:
 
Všeobecné úpravy s dopadem na celý NIS
 
 
 
Požadavek zaevidován: 26.11.2012
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Do NIS byla implemtována možnost regulovat preskribci HVL na recept na základě:
1) Definovaného pozitivního spektra povolených léčiv.
2) Evidence textového zdůvodnění preskribce mimo pozitivní spektrum.
3) Evidence preskribce mimo pozitivní spektrum s možností statistického vyhodnocení pomocí OLAP nástroje ve statistice receptů.
Popis implementace pozitivního seznamu HVL do software NIS:
- Při vložení nové položky do receptu uživatel vybere/zadá HVL, které lze recept předepsat. Pokud bude uživatel HVL vybírat ze seznamu HVL, budou položky, které jsou součástí pozitivního spektra barevně odlišeny.
- Vybere-li uživatel léčivo které je definováno v pozitivním spektru,
bude položka vložena do receptu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
- Nebude-li v dané ATC skupině existovat žádná v poz.spektru definovaná alternativní položka, bude do receptu vložena původně vybraná položka.
- Uživateli bude zobrazen dle dané ATC skupiny pozitivní seznam HVL, ze kterého může/nemusí vybrat HVL. Pokud vybere HVL z tohoto seznamu, pokračuje bez dotazů a omezení v další činnosti.
- Pokud ze seznamu HVL dle ATC skupiny není vybrána žádná položka, je uživatel dotázán, zda hodlá zadat HVL mimo pozitivní spektrum.
- Pokud je proveden výběr položky mimo pozitivní spetrum:
- do receptu je vložena původně vybraná položka
- je požadováno POVINNÉ textové zdůvodnění, této volby
- v systému je zaevidována preskribce mimo pozit. seznam
V seznamu vystavených receptů pacienta jsou recepty mimo pozitivní spektrum
podsvíceny červeně.
Při zobrazení vystaveného receptu pacienta je zobrazeno i zdůvodnění preskribce.
 
Aby bylo možné v NIS využívat tuto funkcionalitu, musí správce systému aktivovat následující switche:
- 'NOVRECN' - Používat nový recept pro WINTERM? na hodnotu 'Ano' pro každé oddělení
- 'LEKNEWSUKL' - Pracovat s číselníkem léků postaveným na objektech společně pro celý systém na hodnotu 'Ano'.
- 'POZLREC' - Zadávání HVL do receptů dle pozitivního seznamu HVL společně pro celý systém na hodnotu 'Ano'.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :06.12.2012
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Editace položky 'Max.úhrada VZP' v číselníku PZT
 
 
MODUL:
 
Oddělení pro styk se zdravotními pojišťovnami
 
 
 
Požadavek zaevidován: 05.12.2012
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Byla přidána možnost editace položky 'Max.úhrada VZP' v číselníku PZT a PZTN. Editace je možná pouze z modulu 'Oddělení pro styk s pojišťovnou'.
V menu otevřít 'Číselníky', 'Všechny číselníky ZP', dále zvolit zdravotní pojišťovnu, číselník 'PZT' popř. 'PZTN' a odpovídající období platnosti.
Při stisku klávesy 'F9' na libovolné položce číselníku se otevře formulář na položce 'Max.úhrada VZP', jejíž hodnotu lze měnit. Změna provedená v jednom číselníku se projeví také v druhém (PZT x PZTN), nezáleží tedy na tom, ve kterém číselníku byla změna provedena.
Všechny změny hodnot jsou evidovány.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :30.11.2012
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nová položka v žádance o MIKR vyšetření
 
 
MODUL:
 
Mikrobiologie
 
 
 
Požadavek zaevidován: 30.11.2012
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Do žádanky o mikrobiologické vyšetření byla přidána položka 'Místo odběru (na těle)'. Položka není povinná (lze ji ponechat prázdnou) a vyplňuje se volným textem. Odpovídajícím způsobem byl upraven i tisk žádanky.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :29.11.2012
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nastavení tisku receptů
 
 
MODUL:
 
Ambulantní
 
 
 
Požadavek zaevidován: 22.11.2012
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Do 'Nastavení průchodu ambulantním programem' byla přidána položka '31 - Při editaci receptu předplnit ANO u 'Zákaz záměny v lékárně'. Předvolená hodnota je 'Ne'.
Změna hodnoty se projeví na celém oddělení, ale pouze pro přístup z ambulantního modulu.
V případě, že je hodnota změněna na 'Ano', přednastaví se při editaci receptu hodnota položky 'Zákaz záměny v lékárně' na 'Ano'.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :27.11.2012
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Účtování cen PZT vyšších než je maximální úhrada VZP
 
 
MODUL:
 
Všeobecné úpravy s dopadem na celý NIS
 
 
 
Požadavek zaevidován: 27.11.2012
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Do NIS byla implemntována možnost účtovat za PZT ceny vyšší, než kolik činí maximální úrada VZP daná v číselníku distribuovaném VZP. Zadá-li uživatel cenu vyšší než kolik činí maximální úhrada VZP, je systémem na tuto skutečnost upozorněn a dotázán, zda na zadané ceně trvá. Pokud uživatel odpoví kladně, je do vyúčtování vložena zadaná cena, bez ohledu na její výši. Upozorňujeme, že při dodatečné editaci vyúčtování takovéhoto PZT je do položky cena předplněna maximální cena z číselníku VZP!
Správce systému pro každé oddělení aktivuje tuto možnost pomocí definice switche "PZTCENAMAX" na hodnotu 'Ano'.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :20.11.2012
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nová verze Listu o prohlídce mrtvého platná od 1.1.2013
 
 
MODUL:
 
Všeobecné úpravy s dopadem na celý NIS
 
 
 
Požadavek zaevidován: 01.11.2012
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Na základě znění vyhlášky 297/2012 ze dne 5. září 2012 (vyhláška o Listu o prohlídce zemřelého) byla vytvořena funkce umožňující vkládat, uchovávat a tisknout data ve formě odpovídající znění uvedené vyhlášky.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
V definici formulářů (^frdef) byla vytvořena nová varianta datového modelu pro 'List o prohlídce mrtvého'. Pro správnou funkčnost musí být tato varianta aktivována.
Rovněž musí být aktivní editace listu o prohlídce mrtvého pomocí nového formuláře. Správce NIS aktivuje tuto možnost pro celé zařízení nastavením switche 'UMRT' na hodnotu 'Ano'.
 
Nová varianta umožňuje tisknout obě nově vzniklé části formuláře. Je to 'Část A' určená pro Matriční úřad, provozovatele pohřební služby a osoby zajišťující pohřbení a 'Část B' určená pro ÚZIS ČR.
 
Editace údajů pro obě části formuláře je společná. Jednotlivé varianty jsou odlišeny až při tisku. Vzhledem ke složitosti formuláře a rozmístění a velikosti jednotlivých polí formuláře není možný tisk na znakové tiskárny.
Při volbě tisku se tedy objeví pouze jedna možnost a to '4 - Tisk ve FastReport'. Pokud stanice neumožňuje tisk pomocí FastReport, není možné tisk spustit.
 
Před vlastním tiskem se objeví menu, ve kterém je možno zvolit, zda se mají tisknout obě varianty formuláře nebo vybrat tisk některé z nich.
 
' 1 - Tisknout vše (část A + B) '
' 2 - Část A - matriční úřad '
' 3 - Část B - ÚZIS '
' 4 - Zpět '
 
V případě, že má stanice definovánu tiskárnu jako duplexní, je formulář automaticky vytištěn oboustranně. V opačném případě je obsluha po tisku první strany upozorněna, aby vložila papír do tiskárny k potisku druhé strany.
 
Instalace bude provedena vrámci nejbližší instalace verze NIS TREE.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :19.11.2012
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Asynchronní spojení s B2B serverem VZP
 
 
MODUL:
 
Oddělení pro styk se zdravotními pojišťovnami
 
 
 
Požadavek zaevidován: 28.08.2012
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Byla implementována možnost spolupráce s portálem B2B ZP pomocí asynchronních služeb.
 
Postup instalace:
1. Nadefinovat VZP SSL konfiguraci a X.509 credentials. viz dokumentace k třídě VZP.B2B
 
2.Nakonfigurovat SSL konfiguraci, UID, X.509 v "Oddělení pro styk s pojišťovnou->B2B->Definice. Konfigurace je nutné mít předem definované. UID obdrží subjekt při podpisu smlouvy s VZP. např. 'x0O2q6l2bzT48zG7rA3g'.
 
Implementované služby:
 
1.Validace rodných čísel - služba slouží k asynchronímu ověření seznamu čísel pojištěnců. Je to obdoba ověřování ČP přes portál. Výhoda je, že vše je implementováno v NIS a uživatel může provádět aktualizaci bez přihlášení
na portál ZP.
Spouští se "Oddělení pro styk s pojišťovnou > Servis > Validace RČ->
Online validace B2B.
 
V seznamu jsou zobrazeny všechny požadavky na validaci ČP. Nový požadavek se zakládá klávesou Ins a uživatel zadá typ a případně období, za které chce validaci udělat. Vytvořený soubor ČP se odešle přes internet na B2B portál a vrátí se status o přijetí. Pokud se objeví nějaká chyba, tak je požadavek odmítnut a neuloží se. Po odstranění chyby, je nutné celý proces opakovat.
Pokud je požadavek přijat, tak ho začne ZP zpracovávat. Toto zpracování může trvat i delší dobu v řádech hodin.
Pro kontrolu, zda byl požadavek zpracován a nevyzvednut z B2B, je v seznamu klávesa F5-Vyzvednutí.
Ta slouží k on-line kontrole, zda byly požadavky již zpracovány. Pokud ano, tak se stáhne soubor s validovanými ČP a bude automaticky napárován na požadavek. Ve sloupci Vráceno se objeví datum vráceni.
 
Po stažení souboru validovaných ČP je možné vykonat akci a aktualizovat registr v NIS pomocí klávesy Ent - Aktualizace. Pokud aktualizace ještě nebyla provedena svítí datum vrácení žlutě.
 
Pomocí klávesy F6 Export je možné vyexportovat vrácenou přílohu do exportu pro možné další zpracování.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :16.11.2012
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
labor.BIO, HEM-uložení identifikace při uložení výsledku kontroly
 
 
MODUL:
 
Laboratoř biochemie, hematologie a nukleární med.
 
 
 
Požadavek zaevidován: 16.11.2012
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Do kontrolního systému laboratorního IS BIO, HEM bylo iplementováno uložení identifikace uživatele, který přidal výsledek měření do kontrolnígo systému. Dále je zanamenámo datum a čas vložení výsledku. Zobrazení těchto údajů je možné v seznamu v seznamu výsledků pro metodu dané kontroly klávesou [F5 zadal].
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :12.11.2012
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nový číselník HVL (hromadně vyráběných léčiv) v aplikacích NIS
 
 
MODUL:
 
Všeobecné úpravy s dopadem na celý NIS
 
 
 
Požadavek zaevidován: 12.11.2012
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Do NIS byl implementován nově pojatý číselník hromadně vyráběných léčiv (dále jen HVL). Doposud byl pro práci s číselníkem HVL, jako například preskribce u hosp. pacientů, recepty, vyúčtování za hospitalizaci a ambulanci používán číselník distribuovaný VZP, který obsahoval množinu léčiv téměř totožnou s číselníkem SÚKL. Dle avíza VZP bude od 1.1.2013 číselník HVL obsahovat pouze položky, které VZP do číselníku zařadí na základě vlastního rozhodnutí, takže obsahy číselníků SÚKL a VZP budou postupem času co do počtu zařazených léčiv značně rozdílné. Číselník VZP bude obsahovat méně položek než číselník SÚKL (což se děje již dnes). Dále existuje číselník NLEKY, který umožňuje vykazovat léčivé přípravky použité za hospitalizace u pojištěnců VZP formou zvlášť účtovaných léčivých
přípravků (ZÚLP), hrazených v plné výši, a to v provedení ekonomicky nejméně náročném, aniž by o nich musel Státní ústav pro kontrolu léčiv (SÚKL) rozhodnout ve správním řízení.
V nově koncipovaném číselníku HVL bude zobrazován co do obsahu takový seznam léčiv, který bude odpovídat kontextu, v jakém je číselník použit. Dle odpovídajícího seznamu léčiv bude prováděna i kontrola správnosti a přípustnosti zadaných kódů léčiv.
1.) Při preskribci léčiv hospitalizovanému pacientovi bude použit kompletní číselník léčiv SÚKL, rozšířený o obsah číselníku NLEKY.
2.) Ve vyúčtování ZULP hospitalizovaného pacienta bude použit kompletní
číselník NLEKY.
3.) Ve vyúčtování ZULP pacienta v ambulanci nebo na pracovišti komplementu bude použit kompletní číselník VZP.
4.) Při vystavení receptu bude použit číselník VZP, který obsahuje všechna HVL hrazená zdravotní pojišťovnou. Tento číselník by měl současně obsahovat všechna léčiva, která jsou pouze na předpis bez ohledu na fakt, zda jsou zdravotní pojišťovnou hrazena.
 
Vyhledávání v číselníku HVL:
V seznamu léčiv lze vyhledávat podle názvu léčiva, kódu léčiva nebo podle ATC skupiny napsáním odpovídající hodnoty do zóny pro přiblížení. V závislosti na textu, který bude uživatel psát, bude zobrazována POUZE množina léčiv, které budou zadanému textu odpovídat.
Pohyb po kompletním číselníku klávesami PgUp, PgDn a pomocí šipek již není možný. Pohybovat se lze pouze množině léčiv, která odpovídají zadanému výběrovému kriteriu.
Pomocí kláves [F6] Generika, [F7] AISLP a [F9] Detail lze zobrazit detailní
informace, jak bylo doposud zvykem. Do seznamu kláves přibyla klávesa [F4] Úhr, která zobrazí seznam všech úhrad a max. cen léčiva v čase.
Pokud uživatel nezná přesný název léčiva má k dispozici nástroj pro vyhledávání v názvech léčiv dle následujících možností:
1.) %LIN - vybere léčiva, jejichž název končí LIN.
2.) LIN% - vybere léčiva, jejichž název začíná LIN.
3.) %LIN% - vybere léčiva, jejichž název obsahuje LIN.
4.) Původní funkce pro vyhledávání v seznamech [Ctl+V] vyhledává stejným způsobem jak je popsáno v bodě 3.)
 
Správa číselníku léčiv:
Novou verzi číselníků HVL správce systému aktivuje pomocí switche pro celý systém 'LEKNEWSUKL' , který nastaví na hodnotu ANO.
!!!!! POZOR !!!!!!
Před aktivací switche je NUTNÉ se dohodnout s dodavatelem, aby provedl konverzi stávajících číselníků léčiv do nových datových struktur ! Dokud nebude konverze provedena, správce NESMÍ tuto funkcionalitu aktivovat!
Číselníky léčiv aktualizuje správce systému nebo určený správce/správci číselníků. Při aktualizaci číselníků je nutné provést následující kroky v tomto pořadí.
1.) Mít aktivovaný switch 'LEKNEWSUKL'. Aktivací switche se již dále nebude
provádět aktualizace 'starých' číselníků HVL
2). Instalace aktuálního číselníku SÚKL - tzv. číselníky 'KLK'.
a) Na webu SÚKL je vystaveno několik posledních verzí 'KLK' číselníků. Viz 'http://www.sukl.cz/ciselnik-klk'. Správce stáhne nejaktuálnější 'KLK' číselníky do prázdného adresáře na lokální počítač, kde provede rozzipování stažených číselníků.
b) Načtení číselníku do NIS lze provést v pořizováku - číselníky - číselník
SUKL. Je zobrazen obsah aktuálního číselníku KLK. Klávesou [Ins Nový ] lze
zahájit načítání nového číselníku KLK do NIS. K načtení jsou nabídnuty 3 číselníky dle různého obsahu:
b1) - Soubor KLK - Léky
b2) - Soubor KLKHOM - číselník registrovaných homeopatik
b3) - Soubor KLKVYZ - číselník potravin pro zvláštní lékařské účely
Pokud správce provede import číselníků b1, b2, b3 jsou dané číselníky naimportovány do jednoho společného číselníku a při výběru léčiva z číselníku se bude pracovat vždy se všemi typy položek, které byly naimportovány. Pokud neexistuje nějaký zvláštní důvod, doporučujeme importovat pouze číselník b1.
3.) Instalace aktuálního číselníku HVL VZP je provedena standardním postupem, tak jak bylo doposud zvykem.
4.) Instalace aktuálního číselníku NLEKY VZP je provedena standardním postupem, tak jak bylo doposud zvykem.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :08.11.2012
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Úprava aktualizace databáze uživatelů FTP serveru FileZilla
 
 
MODUL:
 
Administrátor NIS
 
 
 
Požadavek zaevidován: 08.11.2012
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Do správy systému byl implementován nový způsob aktualizace databáze uživatelů FTP serveru FileZilla (XML soubor), který byl je v současnosti prováděna pomocí VB scriptů. Při jejich spouštění může docházet k občasným problémům s přístupovými právy. Systém aktualizace databáze uživatelů FTP serveru byl přepracován tak, že je aktualizace prováděna přímo caché procesem, takže odpadají eventuální problémy se spouštěním a vykonáváním VB scriptů.
Správce NIS aktivuje tuto možnost pro celý systém nastavením přepínače 'FTPPASW'.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Úprava zobrazení souborů ve formátu JPG v DICOM vieweru
 
 
MODUL:
 
Všeobecné úpravy s dopadem na celý NIS
 
 
 
Požadavek zaevidován: 08.11.2012
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Do aplikace DICOM viewer byla implementována úprava pro zobrazování starších snímků, které jsou na úložišti uloženy vr formátu JPG. JPG Snímky jsou na serveru překonvertovány do DCM formátu a odeslány na klienta, kde jsou zobrazeny jako soubory ve formátu DCM.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :05.11.2012
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Zákaz kopírování DG v zakládaném chorobopise ze starší hospital.
 
 
MODUL:
 
Lůžkový
 
 
 
Požadavek zaevidován: 05.11.2012
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Do NIS byla implementována možnost zakázat kopírování dg. závěru při propuštění z předchozí hospitalizace do dg. závěru při novém přijetí, pokud
starší hospitalizace není součástí stejného DRG případu, jako hospitalizace
nově zakládaná.
Stejně tak je možné zakázat kopírování dg. závěru při přijetí pomocí klávesy F4 z libovolného chorobopisu. Kopírování je omezeno pouze na hospitalizace, které jsou součástí stejného DRG případu, jako hospitalizace nově zakládaná.
Správce NIS aktivuje tuto možnost pro dané oddělení nastavením přepínače 'COPYDGDRG'.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :02.11.2012
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Zakázání předplnění času odběru při vyst. požadavku BIO, HEM, MIKR
 
 
MODUL:
 
Lůžkový
 
 
 
Požadavek zaevidován: 02.11.2012
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Při vystavení požadavku na vyšetření BIOO, HEM, MIK hospitalizovaného pacienta (tedy z lůžkové dokumentace) byla implentována možnost nepředplňovat čas odběru materiálu z důvodu, že obsluha počítače nedbá na uvedení skutečného čas odběru. Správce NIS aktivuje tuto možnost pro celý sytém nastavením přepínače 'VYSBIOPH' na hodnotu 'ANO'.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Definice rizikových vedlejších DG pro potřeby DRG a kontrola chor.
 
 
MODUL:
 
Lůžkový
 
 
 
Požadavek zaevidován: 02.11.2012
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Byla implemtována možnost definovat seznam rizikových vedlejších diagnóz pro potřeby DRG. Důvodem je fakt, že uživatelé mohou u hosp. pacientů uvádět do vedlejších DG diagnózy, které slouží pouze jako anamnestický údaj dokreslující zdravotní stav pacienta, ale pacient na tuto DG není na oddělení léčen. Např. pacient prodělal v nedávné době infarkt myokardu. V rámci dané hospitalizace není na infarkt myokardu léčen, ale do ZP a do DRG je zadaná DG infarkt myokardu odeslána, čímž je dán základ pro problémy při revizi účtů ze strany ZP, protože takováto vedlejší DG jakožto komplikace značně nadhodnotí CMI daného případu.
Definici DG lze provést v pořizováku - číselníky - Rizikové DG. Pokud uživatel použije takto definovanu vedlejší DG v lůžkové dokumentaci, je na tento fakt upozorněn a dotázán, zda je pacient na zadanou DG na oddělení skutečně léčen. POkud odpoví NE - je zadný kód DG vymazán a zůstane pouze textový popis DG, který je jako informace dodtatečný a současně nedojde k odeslání kódu DG do ZP.
Při zpracování/kontrole lůžkových účtů je prováděna kontrola, zda vedlejší DG neobsahují 'rizikovou' DG. Pokud, vyúčtování tuto DG obsahuje, je zobrazena měkká chyba, která na tento fakt upozorňuje textem 'Vedlejší DG je z hlediska DRG riziková'.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kontrola lůžkových účtů na rizikové DG s ohledem na DRG
 
 
MODUL:
 
Lůžkový
 
 
 
Požadavek zaevidován: 02.11.2012
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Je-li v pořizováku - číselníky - Rizikové DG provedena definice rizikových DG, je při zpracování a kontrole lůžkových účtů prováděna kontrola na definované rizikové vedlejší DG. Poku lůžkový účet takovouto rizikovou vedlejší DG obsahuje, je zobrazena měkká chyba s textem 'Vedlejší DG je z hlediska DRG riziková'.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :01.11.2012
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Společný katalog výkonů v žádance na fyzioterapii
 
 
MODUL:
 
Rehabilitace
 
 
 
Požadavek zaevidován: 01.11.2012
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Přidán přepínač 'REHKAT' - 'Používat společný katalog požadavků v Poukazu na vyšetření?'.
Přepínač se vztahuje vždy k aktuálnímu oddělení a přednastavená hodnota je 'Ne'.
Správce systému jej aktivuje na odděleních, které budou v žádance o fyzioterapii využívat katalog výkonů spravovaný odpovědnou osobou na oddělení 'REH'.
Při editaci položek 'Požadováno a)', 'Požadováno b)' a 'Požadováno c)' se otevře výše zmíněný katalog, který nebude možno editovat. Pro případné doplnění slouží nové položky 'Doplněk a)', 'Doplněk b)', 'Doplněk c)' , do kterých je možno zadat libovolný text. Tyto nové položky jsou přístupné pouze po aktivaci přepínače 'REHKAT'.
Editace katalogu výkonů pro žádost o fyzioterapii byla umístěna do hlavního menu rehabilitačního programu '9 - Katalog výkonů do žádanky'. Tato položka se zobrazí i bez aktivace přepínače 'REHKAT', aby bylo možno nadefinovat s předstihem před spuštěním funkcionality.
Současně byla upravena tisková šablona 'POUKFT' tak, aby odpovídala všem provedeným úpravám.
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :31.10.2012
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Import číselníků dat. standardu (ÚZIS, DASTA, NČLP) do NIS z WEBu
 
 
MODUL:
 
Všeobecné úpravy s dopadem na celý NIS
 
 
 
Požadavek zaevidován: 31.10.2012
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Do správce systému v menu 'Definice' byla přidána možnost zobrazit a importovat z WEBu Ministerstva zdravotnictví kompletní číselníky ÚZIS, DASTA a NČLP.
V seznamu je zobrazen aktuální stav verzí těchto číselníků. Zjistit, zda na WEBu existuje nová verze číselníků je možné pomocí klávesy Ins - Inicializace.
Naimportovat kompletní sadu číselníků této verze lze klávesou F5 - Import. Je vždy prováděn import všech existujících číselníků, který nesmí být přerušen. Jsou importovány řádově stovky číselníků. V závislosti na rychlosti připojení trvá stažení kopmpletní verze
číselníků cca 10-20 minut.
Číselníky jsou uloženy v nových datových strukturách, na které budou postupem času napojovány stávající aplikace NIS. V současnosti je například
možné pomocí switche pro oddělení "DGOBJ" zapnout nový systém zadávání diagnóz, který je již na tyto číselníky napojen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :30.10.2012
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Úprava ve vyúčtování výkonů laboratoře BIO, HEM
 
 
MODUL:
 
Laboratoř biochemie, hematologie a nukleární med.
 
 
 
Požadavek zaevidován: 30.10.2012
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Do informačního systému laboratoře biochemie a hematologie byla implementována možnost vykazovat laboratorní výkony na jiné nákladové středisko, než je implicitní nákladové středisko laboratoře. Definici odlišn0ho variabilního symbolu lze provést v definici laboratorní metody. V rámci jedné laboratorní průvodky bude vygenerováno tolik účtů, kolik odlišných variabilních symbolů se v metodách dané průvodky vyskytne.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :29.10.2012
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nová verze Protermu 1.69
 
 
MODUL:
 
Grafická dokumentace
 
 
 
Požadavek zaevidován: 29.10.2012
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
+ možnost importovat více snímků, kde SOAP UID je prázdné. Doposud nebylo možné zobrazit snímky s duplicitním UID. Problémy vznikají při importu JPG souborů, kde není UID definováno. Opraveno.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :16.10.2012
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
KMN a.s. - validace vzp
 
 
MODUL:
 
Oddělení pro styk se zdravotními pojišťovnami
 
 
 
Požadavek zaevidován: 11.10.2012
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Funkce pro import validační sestavy byla přepracována tak, aby bylo možné zpracovat a načíst obsah nové verze validační sestavy do NIS.
>>>>>>>>>>>>>
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :12.10.2012
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Prohlížení nálezů z DCM souborů poslaných přes REDIMED
 
 
MODUL:
 
RDG modul - RTG, CT, SONO, MR ....
 
 
 
Požadavek zaevidován: 12.10.2012
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Byla implementována možnost prohlížet RDG nálezy, které jsou zapsány v DCM souborech poslaných přes REDIMED.
V NIS v seznamu obrázků došlých s REDIMEDU přibyla klávesa F6 Nález.
Po stisku budou prohledány soubory s velikostí menší než 5 KB, které mohou obsahovat nález.
Pokud bude nalezen, tak se zobrazí uživateli v textovém okně.
Tato operace je poměrně náročná na čas.
Pokud bude souborů hodně může trvat i několik minut.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :17.09.2012
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Archivace výsledků mikrobilogie
 
 
MODUL:
 
Mikrobiologie
 
 
 
Požadavek zaevidován: 17.09.2012
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
V 'Tisku výsledků' vmikrobiologickém modulu je přidána funkce 'Menu' (F3), ve které je momentálně pouze jedna činnost - 'Archivace tisku'.
Archivovat lze pouze autorizované záznamy, každé spuštění archivace vytvoří nový záznam s aktuálním datem, časem a autorem archivace. V pravé části obrazovky je nový sloupec nadepsaný 'A' jako archivováno. Zde se zobrazují písmena A
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
nebo N podle toho, zda byly záznamy již archivovány.
V hlavním menu pod položkou '13 - Archiv vytištěných výsledků' lze zobrazit pro zvoleného pacienta všechny archivované záznamy. Po stisku 'Enter' na zvoleném záznamu se v předvoleném prohlížeči (závisí na OS a prohlížeči PDF souborů konkrétní stanice) zobrazí archivovaný záznam, který lze prohlížet popř. vytisknout.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :12.09.2012
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Maximální počet objednaných pacientů na den v ambulanci
 
 
MODUL:
 
Ambulantní
 
 
 
Požadavek zaevidován: 11.09.2012
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Je požadováno rozšíření fynkcionality pro objednávání pacientů v ambulanci o
maximální počet objednaných pacinetů na den.
Definice maximálního počtu bude pro každý den zvlášt.
>>>>>>>>>>>>>
Rozšíření se používá v ambulantním modulu v položce /Práce s objednanými pacienty > Objednaní pacienti podle data /.
Zobrazí se seznam dní s počty obbjednaných pacientů ke konkrétnímu dni.
Nově se k počtu pacientů přidá (*)hvězdička pokud se počet již objednaných pacientů rovná maximálnímu počtu objednaných pacientů na konkrétní den v týdnu. K pro tento den již nelze objednat nového pacienta.
 
Definice maximálního počtu se provádí klávesou F7 a po té 2 -/Definice ordin
ační doby/. K položkám Od-Do pro dopoledne a Od-Do pro odpoledna přibyla položka Max pro zadání konkrétního maximálního počtu pro konkrétní den v týdnu. Nelze tedy přiřadit maximální počet pro konkrétní den (1.8.2012), ale vždy pro pořadový den v týdnu(Pondělí,Úterý atd.).
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Požadavky uzavřené dne :06.09.2012
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Uprava tiskove sestavy v seznamu diet pacientů
 
 
MODUL:
 
Lůžkový
 
 
 
Požadavek zaevidován: 06.09.2012
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Doposud se tiskl součet v seznam diet za každou dietu zvlášt. Nyní se graficky oddělují pacienti umístění na otazníkovém pokoji. Jsou to pacienti
u kterých se časteji stává, že již nejsou na oddělení a proto se zobrazují zvlášt. Personál nyní přehledně zjistí do kterých součtů diet zasahují pacienti na ?pokoji a snadněji se dopočítá správných počtů.
 
 
(C) Prosoft Kroměříž s.r.o.      e-mail: prosoft@prosoft.cz