NIS TREE -  uživatelská příručka

RESERVATIC

 
 
Do NIS byla implementována možnost stahování dat objednávek vakcinace ze serveru RESERVATIC a ztotožnění identit pacientů ze stažených objednávek na serveru ISIN. Stažení dat objednávek a ztotožnění identity pacientů je prováděno automatickými procesy naplánovanými v scheduleru v nočních hodinách. Komunikace s webovými službami RESERVATIC je zabezpečena pomocí aktuálně platného SSL certifikátu vydaného SUKL. (stejný jako pro Erecept a Eneschopenku, ISIN )
 
Stažená data objednávek vakcinace jsou uložena do definované fronty. Platí, že jedno vakcinační místo z RESETVATICu je navázáno na jednu ambulantní frontu. Pacienti, kteří nebyli podle rodného čísla ztotožněni v registru pacientů NIS jsou do registru automaticky založeni se všemi dostupnými údaji. Současně je stažena informace, zda se pacient dostaví na 1. či 2. dávku vakcinace. Tato informace zobrazena ve frontě.
 
Po importu objednávek z RESERVATIC je provedeno ztotožnění identit pacientů ze serveru ISIN, který přidělí identitě pacienta ISIN ID, které je uloženo do databáze v NIS. Automatické ztotožnění v ISIN je výhodné , protože proces ztotožnění je z pohledu uživatele pracujícího ve vakcinační středisku zdlouhavý, server ISIN bývá často nedostupný. Ztotožnění automatickým procesem nezatěžuje uživatele a následně zrychluje odeslání dat o vakcinaci do ISIN během pracovní doby, kdy je server ISIN více zatížen. Současně uživatel ve frontě vidí, zda se pacient dostavil k podání 1. nebo 2. dávky a zda byl v ISIN úspěšně ztotožněn.
 
 
Pro komunikaci se serverem RESERVATIC je zapotřebí:
 
1)
Nainstalovaný platný SUKL SSL certifikát
 
2)
Token pro identifikaci zdravotnického zařízení (generuje se v systému reservatic).
 
3)
Definice vstupního bodu do hlavního menu po přihlášení.
Vstupní bod pro spuštění aplikace je menu^reservatic - správce stahování dat z RESERVATIC.
 
  4)
Před zahájením provozu modulu stahování dat objednávek vakcinace ze serveru RESERVATIC je nutné provést definici ambulantní fronty (front), do které budou stažené objednávky řazeny a definovat nezbytné parametry ve správci modulu RESERVATIC.
V menu jsou tyto položky uvedeny v sekci Service.
 
  -
SERVER
- V menu zvolit Service -- Server
- Definice URL (klávesa F1) a timeoutu pro spojení se serverem
- URL serveru: api.reservatic.com (je nutné ověřit, zda stále platí)
- Timeout na spojení s webovými službami RESERVATIC, doporučujeme 30 s
 
 
 
-
PARAMETRY PŘIPOJENÍ
- V menu zvolit Service -- Parametry připojení
- Zvolit Api-Token a po stisku [F9] zadat token vygenerovaný v RESERVATIC
  
  5)
 
Stažení číselníků a definice napojení front.
Schopnost stáhnout číselníky je současně důkazem, že definice parametrů v sekci Service je provedena správně.
V menu jsou tyto položky uvedeny v sekci Definice.
 
-
ČÍSELNÍK SLUŽEB V ZAŘÍZENÍ
- V menu zvolit Definice -- číselník Služeb v zařízení
- V listeru služeb po definici serveru klávesou [Ins] spustíte import seznamu služeb registrovaných v RESERVATIC pro zdravotnické
  zařízení.
 
-
ČÍSELNÍK MÍST V ZAŘÍZENÍ
- V menu zvolit Definice -- číselník Míst v zařízení
- V listeru míst poskytujících služby po definici serveru klávesou [Ins] spustíte import seznamu míst registrovaných v RESERVATIC
  pro zdravotnické zařízení.
 
-
VAZBA OBJEDNÁVEK NA FRONTY
- V menu zvolit Definice -- Vazba objednávek na Fronty
- Definuje se vazba služby a místa z RESERVATIC na definici fronty. Lze definovat vazbu libovolných míst a služeb navázaných
  na jednu frontu.
 
 
-
Počet dní pro automatické stahování objednávek od aktuálního data: Počet dní od aktuálního data pro stahování objednávek úlohou naplánovanou ve scheduleru. Doporučujeme 4 dny. Větší počet nemá smysl a neúměrně prodlouží čas nezbytný pro provedení úlohy.
 
 
-
Importovat neidentifikovatelné pacienty jako 'Anonymní identitu'. Tato definice slouží k tomu, že v datech RESERVATIC se  mohou vyskytovat objednávky pacientů s osobními údaji, na jejichž základě není možné provést automatické ztotožnění. Pokud odpovíte Ano, bude pacientovi jehož osobní údaje jsou nedostatečné pro založení do NIS přidělena identita "NEREGISTROVANÝ PACIENT" s ID (YPA) = -1. Ve frontě bude zobrazeno jméno a příjmení (NEREGISTROVANÝ PACIENT) + naplánovaný čas. Uživatel bude informován, že je pacient objednán, ale pro další práci v modulu vakcinace bude nutná manuální identifikace ev. manuální založení pacienta do registru.
 
 
-
Odesílat TimeStamp [A/N]: Doporučené nastavení je "Ne"
 
 
-
Verze komunikačního rozhraní: "v2"
 
 
-
V seznamu definovaných front lze manuálně vyvolat akce:
 
 
 
[F3] - vstup do fronty s možností použití všech funkcionalit fronty
 
 
 
[F5] - synchronizace dat fronty z ISIN na konkrétní den
 
 
 
Na seznamu front je možné manuální  spuštění synchronizace [F4] pro jeden den. Manuální synchronizace je umožněna pouze pro nouzové situace, kdy se z libovolné příčiny nezdařila úloha naplánovaná v scheduleru. Uživatelům se doporučuje raději kontaktovat správce a ponechat spuštění této funkce na něm. Manuální synchronizace sestává ze dvou kroků, které mohou trvat velmi dlouho:
      - stažení objednávek z RESERVATIC
      - synchronizace identit pacientů v ISIN
 
Pokud se ve formuláři v detailu záznamu ve frontě zobrazí informace: "Neztotožněno v ISIN. Aktualizujte údaje o vakcinaci" je to pro uživatele upozornění, že je nutné provést kontrolu osobních údajů a bydliště pacienta, protože se jej nepodařilo ztotožnit v ISIN a nemá smysl se pokoušet odeslat data o vakcinaci. Takovýchto případů jsou obvykle maximálně jednotky %.
 
6)
Dodavatel musí provést definici úloh pro automatické stažení objednávek z RESERVATIC a synchronizaci identit pacientů v ISIN, které jsou nezávislé a musí být vhodně synchronizovány.
 
7)
Z pohledu uživatele je práce stejná jako v kterékoli jiné frontě. Způsob průchodu ambulantním  záznamem a zaznamenáním vakcinace je závislý vašich preferencích, které lze ovlivnit definicí:
 
-
Do  ambulantního  modulu,  do systému   práce  v  ambulantních  frontách  byla implementována úprava, která na switch  AMBFRONAL, který je platný pro oddělení, umožní při založení ambulantního  záznamu do fronty nebo při  prvním vstupu do záznamu ve frontě kompletní zapsání ambulantního záznamu bez nutnosti mezikroku zadání hlavičky amb. záznamu a opakovaného vstupu.
 
-
Do  ambulantního modulu, do systému ambulantních front byla implementována úprava, která umožní editaci starších  amb. záznamů navázaných na záznamy vyřazené z fronty, které by byly za jiných okolností uzamčené. Pro konkrétní pracoviště je třeba nastavit  switch AMBFROEDIT na hodnotu ANO.
 
-
Do ambulantního modulu systém ambulantních front, byla provedena úprava, která umožňuje aby při vstupu do ambulantního záznamu z fronty byl nabídnut katalog textových frází ambulance. Funkcioanalita se aktivuje v hlavním menu ambulance  '10-Nastavení   průchodu  ambulantním  programem'  volba číslo '35 Nabídnout seznam předplněných textů i ve frontách' na ANO. Jinak lze katalog vyvolat kdykoli z textového okna manuálně klávesou [F5].
 
-
Pro frontu / fronty vakcinace doporučujeme nastavení switche pro oddělení FROPDMOD. Fronty pacientů se budou zobrazovat v módu 'Pracovní den?', což znamená, že bude bez nutnosti filtrování zobrazen seznam pacientů pro aktuální kalendářní den a bude zobrazen sloupec s naplánovaným časovým údajem. Údaje budou řazeny podle naplánovaného času vzestupně.
 
 
  
Popis mechanismu importu dat objednávek:
 
-
Pokud bude pacient ztotožněn v existujících datech registru pacientů v NIS, bude do fronty zaznamenána naplánovaná objednávka vakcinace.
-
Pokud nebude pacient ztotožněn v existujících datech registru pacientů v NIS a jeho údaje budou mít dostatečný rozsah, bude jeho identita automaticky založena v NIS. V ideálním případě se jedná o údaje: Jméno, Příjmení, DatNar., RČ, kompletní bydliště, národnost, státní příslušnost, zdravotní pojišťovna, telefon a e-mail. Rozsah takovýchto údajů je dostatečný pro registraci vakcinace do ISIN. Některé údaje nemusí být kompletní či konzistentní. Obsluha by měla před vakcinací vždy provést kontrolu osobních údajů.
-
Pokud jsou osobní údaje zcela nedostatečné nebo nekonzistentní a v dané frontě povolíte zakládání tzv. "anonymního pacienta", bude fronty vloženo Jméno, Příjmení a naplánovaný čas. Obsluha založí takovéhoto pacienta do registru manuálně.
 
(C) Prosoft Kroměříž s.r.o.      e-mail: prosoft@prosoft.cz